Snart jul!! :)

Julen är nära, såå nära!! Imorgon är det julafton och alla ska vara glada! Under julgranen hemma hos oss ligger det som vanligt så många julklappar att de knappt får plats där under, och varje gång jag ser på de, längtar jag efter att få öppna de. Julen är min favorithögtid!!

I år ska jag fira jul med farfar, mormor, morfar, brorsan, mamma och pappa. Först ska vi se på Kalle anka och dricka glögg. Lite senare ska vi äta skinka, köttbullar mm. På kvällen får vi våra julklappar. Jag har bland annat önskat mig en snygg mobilväska. Jag skulle gärna vilja ha en ny mobil också, men det får vi nog ta itu med senare.

Vi kommer även att spela julklappsspelet också. Shit vilket liv det kommer att bli då! Hela Staffanstorp kommer att fyllas med våra skratt och skrik. :) Julklappsspelet går vilt till, oavsätt vilka som spelar.

Det ska bli en glad, trevlig och mysig jul i år, som alla andra år.

 

Idag var jag och min pappa på kyrkogården och sa god jul till min farmor, min gammelmoster Gunhild och hennes man Egon. Det brukar vi göra varje år. I år blåste det så mycket så vi kunde inte tända ljus, men vi köpte i alla fall den här fina kransen till Gunhild och en blomma till farmor.

 

Jag får önska er alla en riktigt god jul, så återkommer jag igen om några dagar! Många julkramar från Mimmi Delux.

Kommentera här: