Min idé

Jag har fått en kul idé. Eller kanske har jag haft tanken i bakhuvudet länge, men jag har inte velat och kanske vågat sprida den förrän nu.

Det finns en jättebra Hannah Montana låt som heter "One in a million". Det är mycket fin melodi till den låten tycker jag. Jag gillar även piano-introt i början. Jag tror att musikvideon är gjord på filmer, alltså de har klippt ihop scener från olika Hannah Montana filmer och lagt till låten.

Jag har en idé om att om man gör en ny musikvideo med samma låt, men helt andra skådisar och annat manus, så kanske man på något sätt skulle kunna få det att likna någon av mina böcker. Alltså, ungefär som en film, fast med musik till. Hänger ni med? Det är i första hand "One in a million" jag tänker på. Visst, det hade varit coolare om det hade varit en låt som jag själv skrivit, men än så länge har jag inte tänkt längre än så här.

Jag tänkte speciellt att den ska föreställa triologin om tonårstjejen Olivia. "One in a million" är dessutom en himla romantisk låt, så någonstans i mitteln hade det passat bra om huvudpersonen Olivia kunde kyssa sin pojkvän Saman. Nu är det här en hel låt, så det kan nog inte bara handla om Saman och Olivia hela tiden, men man kan blanda in Olivias tjejkompisar ibland också.

Jag kan såklart inte själv vara med i det här spelet, för det finns inga rullstolsbundna karaktärer i mina böcker, men jag får skriva manus och regissera.

Det är bara ett problem. Jag har ingen kontakt med några skådespelare och jag har ingen aning om hur man får tag i sådana. Fast om jag börjar med att ge ut boken, så är det fler människor som känner till handlingen och karraktärerna, och då kanske det är lite större chans att det faktiskt blir något av det.

Skådisarna måste ju också likna karaktärerna utseendemässigt. Olivia ska helst ha mörkt ganska långt hår, och Saman, han ska ju ha mörkt hår och bruna ögon.

 

Fast det får bli något att fundera närmare på i framtiden, efter gymnasiet kanske. Just nu hag jag inte tid att skriva manus, leta efter folk som kan spela i filmen och hålla på. Jag har alldeles för mycket att göra nu för tiden.

Kommentera här: