Hösten har kommit

Oj så länge sen det var nu! Jag har haft så mycket att göra och så har jag varit orklös! Det är jobbigt att gå på gymnasiet ska ni veta! Det är inte bara lek och skoj, det är en hel del koncentrasion och hårt skolarbete också. Ibland orkar jag inte ens vara kvar i skolan en hel dag, utan måste gå hem på lunchen eller så. Det kan bero på att jag måste anstränga mig mer eftersom jag både ser och hör dåligt, och det tar så jäkla mycket kraft.
Det är skitjobbigt att lärarna där verkar tro att jag är blind! De vill att jag ska känna på exakt allt, de trycker upp saker i huvudet på mig och tror att chansen att jag ska se en lysande pumpa är ganska liten mm. Men jag ser ju för fan!! Okej, jag har en synskada, men det betyder inte att jag inte kan se färger och saker!
 
Hur som helst så har jag höstlov nu. Jag valde att vara hemma hela lovveckan. Borta bra men hemma bäst :)
Jag ska tillbaks till Kristianstad på fredag, sen är det ytterligare några veckors jobb innan ett långt och underbart jullov!
Hösten har verkligen kommit på allvar nu. Det har blivit mörkare ute, det är kallare och man fryser röven av sig när man är på väg till skolan. Men ibland kan det faktiskt vara riktigt mysigt med hösten, för då kan man sitta inomhus med levande ljus och bara njuta. Det är det bästa med hösten tycker jag, kylan kan lika gärna dra någon annanstans, haha.
 
Jag var och fixade mina naglar i söndags. Det hade jag inte gjort sen i somras, innan jag började på riksgymnasiet. Så här ser mina nyfixade naglar ut :)
 
 

Kommentera här: