Angående inspelning

Hej alla! Nu är våren här. Igår körde vi grillpremiär för i år, det var såå härligt!!

 

Bredvid vår skola ligger det ett musikgymnasium och där går jag dit och sjunger en gång i veckan. Det är jättekul, för jag älskar ju att sjunga! Just nu håller jag och min sånglärare på att övar musik till en låt som jag själv har skrivit, och snart ska vi spela in den. Eller snart och snart. Jag vet inte när det blir, men det är nog klart innan sommarlovet hoppas jag. Än så länge har vi bara piano som komp, men det ska vara lite trummor också. Sen tänkte jag skriva ett manus och göra en ny musikvideo, fast det får jag nog fixa med i höst om det inte ska bli för stressigt.

Låten heter "Alltid funnits där" och handlar om vänskap. Jag skrev den till en kompis från min gamla skola. I låten sjunger jag om hur mycket jag tycker om henne och att vi ska hålla kontakten. Hon kommer att bli jätteglad när hon får höra låten, det är jag nästan säker på.

Jag har inte funderat så mycket över hur videon ska se ut. Jag måste nog ha lite hjälp med den biten, för att skriva ett manus är svårt. Jag och min kompis hjälptes åt att skriva manuset till min första musikvideo, men vi träffas inte så ofta nu för tiden, så jag får se mig om efter någon annan som kan hjälpa mig. Ja ja, huvudsaken är att den blir bra. Jag ska lägga upp den på youtube, precis som jag gjorde med den andra.

Det ska bli kul att jobba med att filma och spela in!

Kommentera här: