HATA VINTERFÖRKYLNING!!!

Nu är jag trött på den här skiten! Hela min familj har drabbats av en stor fet förkylning. Folk säger att det är nu på vintern alla blir sjuka, och det har de tyvärr rätt i.

Jag har varit hemma i Staffanstorp hela veckan på grund av min jäkla förkylning, men imorgon ska jag åka till Kristianstad igen. Jag ska gå på bio med en tjejkompis i veckan och jag räknar med att vara lite friskare till dess.

Jag har sportlov snart och då fyller jag år. Den 21 februari 2013 är min 17-årsdag. Fatta att jag längtar!!

 

Under tiden jag har varit sjuk så har jag fått mycket tid till skrivandet. Jag har kommit långt på min bok. Den är snart färdig nu. Det är bra att snart vara klar med den, men samtidigt känns det underligt nog lite halvdrygt att skiljas från alla underbara karaktärer. Jag har flyttat in i deras värld och lärt känna de så mycket att det känns som om dem är mina kompisar. Ibland önskar jag nästan att de fanns på riktigt. Jag har till och med en favoritkaraktär, fast sådana får jag nästan alltid när jag skriver. Det är killen som huvudpersonen Alexandra kärar ner sig i som är min favvo.

Just den boken ska jag skicka in till ett bokförlag när jag har gått ut gymnasiet. Jag hoppas att de vill trycka den, för det hade varit kul om den blev läst av andra än mig själv och folk i min omgivning. Om den inte blir utgiven direkt, kan jag göra som min favoritförfattare, och bearbeta den när jag har gått på författarskola ett tag och har mer erfarenhet. Det är kul att vara författare :)