Skriva, skriva och skriva!!

Hallå!! Nu skriver jag igen.

I tisdags förra veckan kom jag hem från Furuboda. Det var helt fantastiskt! Jag träffade massor av nya kompisar och hade så himla roligt tillsammans med dem. Det allra roligaste var discot och det kan man ju förstå eftersom jag älskar att dansa. Det gick också bra på "Sikta mot stjärnorna". Jag sjöng "Gabriellas sång".

Ja, jag hade så roligt där att jag inte ville åka hem och jag längtar tillbaka så här i efterhand, men jag kommer säkert att komma tillbaka igen nästa år.

 

Just nu så är det en hel del skrivande som gäller för min del. Jag har kommit en bra bit på "Amys bästa vän i himlen", men jag håller samtidigt på att rätta boken "En sång som aldrig tystnar". Jag har även börjat fundera på att skriva en fortsättning på den boken, fast som ska vara från killens perspektiv. Då får man ju följa hans liv som rockstjärna och följa med honom och hans band ut på turnéer. Coolt va?! Man får även följa hans förhållande till Alexandra, huvudpersonen i "En sång som aldrig tystnar".

Fast det kan bli lite svårt också, jag är ju inte så van vid att skriva om killar, men jag ska göra mitt bästa. Förresten är det inte helt säkert att jag kommer att skriva en fortsättning, det är bara en tanke. Jag tror nog att jag gör det, men har ett problem. Bandet måste ju ha ett namn, eller hur? Det är inget pojkband som One Direction, utan ett rockband som t ex AiluCrash. Jag har skrivit på facebook och frågat efter förslag på något coolt bandnamn, men har inte fått något bra tips. Att det ska vara så svårt!! Får väl fortsätta att fundera på det, för något namn måste jag absolut ha, och jag måste ha det innan jag sätter igång med boken.

 

Men jag håller i alla fall på och läser igenom och rättar "En sång som aldrig tystnar", för att sen kunna skicka den till kompisar och annat folk innan jag skickar den till ett förlag. Det kan ju vara bra att låta folk som man känner få läsa först och låta dem komma med sina synpunkter och kommentarer.

 

Jag håller som sagt på och skriver "Amys bästa vän i himlen" också, och det är inte så lätt det heller. Den boken är så himla sorglig och känslosam. Jag kan nästan känna mig gråtfärdig när jag skriver dem känsligaste delarna.

Jag har ju berättat lite vad den handlar om, om Amy som misster sin bästa vän Elli. Jag är klar med det kapitlet där Amy tar farväl av Elli på hennes begravning. Sååå sorgligt!!

 

Så jag har mycket att göra med skrivandet, men det är bara kul att ha någonting att sysselsätta sig med. Jag var dessutom på bibblan här om dagen och lånade fem böcker, så det blir en hel del läsa för min del också. Nu på lördag ska jag gå på bio och se "Känn ingen sorg". Det ska bli kul, jag älskar att gå på bio! Det är så mysigt att sitta där i biosalongen och käka popcorn och titta på filmduken. Man får liksom en så härlig känsla då.

 

Nu har jag berättat lite om det senaste som har hänt här. Ni får ha det så gott så hörs vi igen!

Kommentera här: