Så illa vi rullstolsburna kan bli behandlade!!!

Kommer aldrig att glömma gårdagen. Fy fan, så förbannad jag blev! Blir fortfarande arg bara jag tänker på det.

Så här var det. Vi var i Köpenhamn, jag och några andra från boendet. Vi hade tagit tåget ända från Kristianstad för att spendera en hel dag på tivolit med mycket karusellåkning. Åkbanden kostade 200 kronor, men det var det värt, så många häftiga karuseller som jag skulle åka.

Jag hade precis kommit upp till den första berg och dal banan, när det visade sig att rullstolsburna inte fick åka, (i alla fall inte om man inte kunde stå på benen alls). Jag trodde bara att det gällde just den karusellen, och det trodde tydligen assistenten som var med mig också, för vi åkte ner med hissen och började leta efter andra roliga karuseller. Vi kom till en annan berg och dal bana, och där var det precis samma sak. Jag fick inte åka. Jag tänkte: "Vad fan är det här? Vi skulle ha åkt till Liseberg istället!"

Jag och två assistenter gav oss ut på jagt efter karuseller som jag kunde (fick) åka. Vi kom till uppskjutet, men det fick jag inte heller prova. Då började jag bli förbannad på allvar. Hur kommer det sig att man kan åka vad fan som helst på Liseberg om man inte kan det i Köpenhamn? De hade ju för helvete hissar till karusellerna!! De sa att det var på grund av säkerheten som man inte fick åka. Det var det dummaste jag har hört. Visst, det hade varit lite svårt om där inte hade funnits hissar och sådana grejer, men nu fanns där ju det. Och det där med att komma in i karusellerna är inga större svårigheter. Vi hade massor med personal med oss, så det var ingen risk att någon av oss skulle hamna på marken med en duns.

I alla fall så gick vi till stället där vi hade köpt våra åkband. Jag försökte titta lite strängt på tanten där bakom, men jag var ganska spänd, så det gick inte så bra. Tanten och personalen pratade. Jag hörde inte vad de sa, men efter en stund gick tanten iväg och skulle snacka med någon som hade hand om karusellerna, och då sa en av assistenterna till mig att det kanske skulle lösa sig ändå...

Men nej, det gjorde det inte. Tanten klippte av mitt åkband och jag fick tillbaka pengarna, men sen var det inte mer med det.

Fy fan vilken värdelös stil!!! Förstår mig inte på dessa helknäppa människor!!! Att förvarna att det kan vara svårt att komma in i karusellerna är en sak, men att inte ens låta en gå i närheten är mycket värre! De sa ingenting när vi köpte våra åkband heller och det borde dem i så fall ha gjort. Alla som jobbar på det där satans stället måste ju ha koll på reglerna och meddela direkt, så man slipper besvikelsen sen när man kommer till den atraktionen man mest ser fram emot att åka. Känns som om det här är något man kan kalla för diskriminering! Hur som helst så är de där människorna jävla idioter och jag kommer aldrig mer att åka dit!! Åker endast till Liseberg och möjligt vis Gröna Lund i fortsättningen.

1 Åsa:

skriven

FY, DET DÄR SUGER!

Kommentera här: