Ny apparat...

Åh vad länge sen det var nu! Ni får ursäkta mig, jag är visst inte så bra på att komma ihåg att skriva här. Det är inte så att jag glömmer bort min blogg, men jag har svårt att ta mig in här på egen hand.

 

Nu kanske ni är nyfikna på vad som har hänt på sistone? Jag har fått en hörapparat till mitt högra öra, det örat som saknar cochlia-implantat. Nu hör jag mycket bättre, men har fortfarande inte vant mig riktigt. Ljudet kan bli så himla starkt att jag måste skruva ner eller stänga av. Ibland får jag till och med ont i örat av min egen röst, vilket jag inte kan göra så mycket åt. Det händer ibland att jag sitter vid datorn och den inte gör som jag vill, då svär jag till, och sen tänker jag: "Shit, vad högt det blev!" Fast jag bara muttrat lite. Men det är jätteskönt att folk slipper skrika åt mig längre, trots att det kan vara lite svårt för andra att komma ihåg. Folk som är vana vid att prata högt med mig kan ha lite svårt att vänja sig vid att de kan använda normal samtalston, så det där med hörapparaten är en träningsgrej både för mig och för andra.

Samtidigt som jag fick hörapparaten fick jag också ett skydd för implantatet. Det är en påse, som man hänger på implantatet när man badar, så slipper man ta av den varje gång.

Men tydligen så är sådana skitdyra, så man ska helst bara använda de när man behöver, eftersom man bara kan ha dem en gång. Jag har inte provat den än, men det ska jag göra nästa gång jag ska bada i våran utomhus-jaccuzzi. Men hörapparaten måste jag ta av i vattnet.

Jag fick apparaten för att jag skulle prova om det blir bra. Det hoppas jag verkligen att det blir, för jag vill inte ha ett till implantat. Inte för att det är något fel på det jag har, men magneten i huvudet är ofta i vägen. Det är t ex svårt att göra snygga håruppsättningar, för om man flätar för hårt så får jag inte fast magneten och det är lite därför jag helst har håret utsläppt.

Nu vet ni lite om vad som har hänt på sistone. Nu ska jag gå och göra andra grejer, men vi hörs. Jag kommer nog att ha mer tid att blogga nu när jag har påsklov. Ha det gott!

Kommentera här: