Ännu en stor livshändelse :)

Igår var jag i Folkets Park, bara för att jag visste att en av mina idoler Gabriel Alares, som var med i IDOL 2013, skulle vara där. Han sjöng tre asgrymma låtar, som han själv har skrivit. Efter hans framträdande träffade jag honom!! Jag fick gå in i ett annat rum med honom, så att vi kunde snacka med varandra. Jag berömde honom för att han är så himla grym på att sjunga och passade samtidigt på att berätta att jag röstade på honom i IDOL och ville att han skulle vinna. Han blev jätteglad när jag sa det :)

Min pappa, som var med där, tog några foton på mig och Gabriel tillsammans. Eller några och några, han tog ganska många.

Jag var förstås jättenervös, helt skakig, men när Gabriel och jag väl kom igång och började prata med varandra så blev det lättare. Jag fick honom till och med att skratta flera gånger och det gjorde mig av någon anledning extra stolt! När vi skulle skiljas åt gav han mig världens längsta kram! Min pappa behövde nästan inte ens skynda sig för att hinna knäppa av en bild, han fick till och med in tre bilder på den långa kramen. Jag ville nästan inte gå därifrån, hade gärna velat sitta och snacka med Gabriel hela natten, hihi. Men snacka om att jag var överlycklig sen!!

Ända sen jag såg honom i IDOL i höstas har jag velat se honom live och träffa honom och i måndags hjälpte mina föräldrar mig att fixa så att det blev av. Lyckligare än mig kan man inte vara!! :D

Nu har jag alltså träffat Linus Svenning och Gabriel Alares, båda två på ganska kort tid. Okej, jag har ju träffat fler kändisar, men aldrig två stycken på så kort tid. Det tog bara typ två månader, från det att jag fick besök av Linus, till det att jag åkte till Folkets Park och träffade Gabriel. Känner mig stolt!

Undrar vem det blir här näst? AiluCrash, hoppas jag, eller Oscar Zia. OMG, jag kanske borde bli reporter och få träffa kändisar varje dag. Fast jag vet inte om jag hade klarat det, för hur skulle det se ut med en reporter som sitter och darrar och flinar som en idiot hela tiden? Tänk bara om jag fick träffa AiluCrash, då hade jag dött, eller åtminstone svimmat! Om jag hade träffat alla fem killarna i bandet eller bara Ludvig Nilsson spelar ingen roll, för jag hade ändå skakat som fan!

Det är alltid roligast att träffa någon som man har önskat. Gabriel hade jag ju velat träffa i flera månader, och nu blev det äntligen av!!! :D