Vinsten

För ungefär två veckor sen kom jag hem från ett läger på Furuboda. Det var ett asroligt läger, liksom alla andra gånger då jag har varit där. Mycket sång, dans, skratt, flum och aktiviteter. Det fanns olika intressegrupper som man kunde vara med i och jag valde att vara med i musikgruppen, precis som de två andra gånger jag har varit där. Musikgruppen var den enda grupp jag kunde vara med i, för gruppen som hette "skapande" var nog att man skulle rita och måla och annat som jag inte kan och idrotsgruppen var det inte tala om, eftersom jag avskyr sport och sådant skit. Så, ja, det blev musikgruppen i år igen, men det gjorde ingenting. Musik är ju ett av mina största intressen. Jag fick sjunga och stå på scen så mycket att jag var helt slut när jag kom hem, men det var det värt! I rummet som de kallar för musikverkstaden fick jag även prova på att spela gitarr. Det var skitkul, särskilt när alla sa att jag var jätteduktig på det, fast jag inte ens trodde att jag kunde spela gitarr. Det kan jag egentligen inte. Jag vet inte vilka strängar jag ska spela på eller någonting, men just då kände jag mig som en poppstjärna. Hallå! Jag vet ju hur en gitarr ser ut, så jag bara spelade, medan jag sjöng låten "Jag saknar dig" med mitt favoritband AiluCrash. Jag önskar att jag var bra på gitarr och låten "Jag saknar dig" har jag länge velat spela. Nu gjorde jag det. Det lät i och för sig inte lika bra när jag spelade som när Ludvig Nilsson (sångare i AiluCrash) gör det, men det blev ändå rätt hyfsat. Jag försökte även spela "Turn the tide" på piano, men det var så mycket andra instrument som väsnades, så jag hörde inte vilka tangenter jag tryckte ner. Jag är bättre på att sjunga än att spela och jag sjunger hellre när jag ska uppträda.

Det var karaoke också. Eftersom jag älskar att sjunga karaoke, körde jag direkt fram och tog micken. Jag har ju två karaokemaskiner hemma, men det är roligare med publik, tycker jag.

Den näst sista kvällen var det dags för talangjakt. Jag hade grubblat länge på vilken låt jag skulle sjunga och slutligen bestämt mig för "I miss you" med Miley Cyrus, fast sen ångrade jag mig och bestämde mig för att ta "Jag ska ej sakna dig", som jag själv har skrivit texten till.

Jag minns att jag ville sjunga den låten när jag slutade nian, men gjorde det inte. Det är en ganska stark och arg låt, som handlar om hur skönt det ska bli att gå ut nian och slippa min ex-pojkvän. Om jag skulle stå på scenen i min gamla skola och sjunga: "Vi ska gå ut grundskolan, åh vad jag hoppas att vi inte träffas efter", så skulle nog folk i publiken bli lite sårade. Det var ett bättre tillfälle att ta det på Furuboda.

Det var bra att jag valde en egen låt istället för "I miss you", för det ledde till att jag vann!! Tro det eller ej, men det gjorde jag faktiskt!! Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle vinna en talangjakt. Jag hade ärligt talat inte en tanke på det, jag var bara med för att jag gillar att uppträda. Och så var det jag som fick ta emot guldmedaljen! Snacka om att jag blev chockad och lycklig, så lycklig att jag skulle kunna flyga. Jag kom upp på scenen igen och kunde fortfarande inte fatta vad som hade hänt. Ledaren hängde guldmedaljen runt halsen på mig och sen fick jag köra min låt igen och publiken klappade takten så att det dånade i aulan. Det gjorde de förresten första gången jag sjöng den också, så jag borde ha misstänkt att det skulle leda till vinsten, men jag anade ingenting. Sen stod jag där utanför lokalen och tog emot massor av ryggdunkningar och graterationer och jag tänkte:

"Herregud, det här är en dröm!"

Men det var det inte. Jag vann faktiskt! JAG VANN, JAG VANN, JAG VAAANN!!! Lyckligaste dagen den här sommaren, kanske på hela året!!

 

 
 

Kommentera här: