Varm sol

Idag är det varmt. Solen skiner och värmer oss med sina strålar. Jag har badat i poolen i vår trädgård och solat.

Förra veckan var vi i Turkiet. Där var asvarmt, nästan för varmt ibland faktiskt. Men då var det ju tur att man alltid kunde hoppa ner i poolen när man blev för svettig. Dessutom var där jättefint och hotellet vi bodde på var superlyxigt! Vi hade en enorm pool utanför hotellet och såklart en massa solstolar.

Veckan innan jag drog till Turkiet fick jag en skivaa med låten, som jag spelade in i skolan i våras. Låten heter "Saknad" och den har jag skrivit själv. Det blev en asgrym inspelning, om jag får säga det själv? Både trummoo, piano, gitarr, bas och sång förstås. Jag har lagt upp den på YouTube, fast det dröjer lite innan man kan se den.

Snart ska jag åka på läger på Furuboda. Det kanske låter knäppt, men jag har redan börjat fundera över vilken låt jag ska sjunga på talangtävlingen, som kommer att vara den näst sista kvällen på lägret. Förra sommaren sjöng jag "Gabriellas sång" och året innan det sjöng jag "Du är en av alla", som är en låt som jag har skrivit. I år funderar jag på om jag skulle ta "Going crazy" med Ashley Tisdale eller "I miss you" med Miley Cyrus. Det är låtar som jag gillar att framföra och de betyder en hel del för mig båda två, så det är inte lätt att välja mellan dem. Som sagt så kanske det verkar konstigt att jag redan funderar över det, när det är flera veckor kvar, men jag gillar att vara ute i god tid. Om jag inte är ute i god tid, så kanske jag bestämmer där att jag vill sjunga en av låtarna, fast efteråt kanske jag ångrar mig när det är för sent. Om man börjar fundera på det i förväg hinner man ångra sig ett par gånger, innan man måste bestämma sig.

Jag känner mig nästan lite rastlös nu för tiden. Om jag ska vara ärlig så beror det lite på att jag har skrivit klart boken "En sång till livet". Eller, jag är klar med sista kapitlet, men jag måste ju gå igenom hela boken och rätta den, innan jag kan säga att den är helt färdig. Men jag orkar inte göra det just nu, för jag har andra idéer på gång. Jag vill nämligen skriva en självbiografi. Första gången jag fick tips om det var i höstas, då jag praktiserade på Kristianstadsbladet och en reporter där sa att det skulle vara jätteintressant med en bok om MITT liv. Sen dess sa alla att det var en skitbra idé. Självklart gör jag det inte bara för alla andras skull, jag vill verkligen skriva en självbiografi. Jag har redan lite inspiration på saker, som är gripande för en självbiografi. Jag skulle nästan kunna börja på den nu direkt, men det finns ett problem... Jag vet inte hur man skriver en sådan bok. Jag har aldri varit så himla intresserad av självbiografier. Jag har kanske läst någon, men inte tillräckligt många för att jag ska veta hur den ska skrivas och läggas upp osv. Jag är ju van vid att hitta på personer och händelser, men det här ska handla om MIG och jag får inte hitta på något. Jag vet varken var jag ska börja eller var jag ska sluta. Okej, slutet dyker upp senare, men man måste ju ha en börja för att kunna börja :) Jag måste läsa en självbiografi först, så att jag kan få fler tips och råd.

Om du som läser det här inlägget har något tips på hur man skriver en självbiografi så får du gärna kommentera och dela med dig av dina erfarenheter!

1 Anna:

skriven

Hej hopp!
Härligt att ni hade det bra i Turkiet.
Jag läste en självbiografi när jag var i Grekland för 2 veckor sen som jag kan rekommendera.Det var
Andreas Carlsson,Låtarna som skrev mitt liv,live to win.Han som satt med i idoljuryn.Mycket bra och lättläst.
Kramis
Anna

Kommentera här: