Resor och musik

Från måndag till torsdag var jag på läger med Unga Synskadade i Gävle. Det var askul! Träffa massor med nya människor, åka till Furuviksparken och kolla på djur och åka karuseller och bara få umgås hela dagarna.

Jag älskar att åka på läger! Det bästa med det är att man träffar så många nya kompisar. På så sätt är det nästan roligare med läger än semester. Visst, det är himla kul att åka på semester också och få se andra länder och platser, men man träffar mycket fler människor på läger. På semester är det typ bara familjen och dem träffar man ju varje dag, men på ett läger får man umgås med människor som man annars aldrig träffar... Och det enda som är jobbigt med det är när det är dags att åka hem och man måste skiljas åt, för då vet man att man kommer att få träffa dessa människor mycket mer sällan. Tur att facebook finns, för då kan man i alla fall hålla kontakten, men det känns ändå rätt sugigt att inte få träffa dem lika ofta, eftersom ingen av dem i det här fallet bor i närheten.

Nu har jag ett till läger att se fram emot den här sommaren. Solskensveckan på Furuboda. På det lägret kommer det att finnas många fler rullstolsburna, på US-lägret var jag den enda som satt i rullstol och var hörselskadad. Men skit samma, kul var det i alla fall! Och lägret på Furuboda blir nog också kul, för det har i alla fall varit roligt de tidigare gånger jag har varit där.

Nästa söndag, den 29 juni, ska jag, mina föräldrar, min bror och brorson åka till Turkiet. Jag har varit i Turkiet förut, men kanske inte på samma ställe som vi ska till nu. Det är kul att åka utomlands och jag ska se till att sola ordentligt när vi är där!

Igår skrev jag två nya låtar. Jag hade fått inspiration medan jag var på läger. Den ena heter "Stanna hos mig" och den andra heter "Ingenting kan gå åt helvete". Man kan säga att båda två handlar om kärlek, men "Stanna hos mig" är mer känslosam än den andra. Den där "Ingenting kan gå åt helvete" kom jag på medan jag var på lägret och "Stanna hos mig" fick jag i huvudet när jag satt på tåget på väg hem.

Imorgon ska jag och en assistent åka färdtjänst in till Lund, där jag ska få en helkroppsmassage. Ska bli så skönt! Jag kommer säkert att somna på massagebänken!

Nej, nu måste jag sluta. Återkommer snart igen.