Mitt livs bästa födelsedag!

När jag var inne på min blogg precis så upptäckte jag att jag skrev att jag skulle fylla 18 år, men jag har inte skrivit någonting om själva födelsedagen. Det var den bästa födelsedagen i mitt liv, så nu måste jag skriva om den!

 

Dagen började som alla andra födelsedagar... Mina föräldrar kom in till mig på morgonen med presenter, svenska flaggan och frukost på sängen. Som varje år så fick jag skitmånga gratulationer på facebook och även en del grattis-sms.

Men det var bara början, för på kvällen kom den största överaskningen...

När jag hade fått hur många presenter som helst av mina gäster och vi precis hade satt oss för att äta av maten, som min mammas kompis hade lagat, kom min storebror Dennis fram till mig och sa att jag hade en till gäst, som var på väg in. Jag trodde att det skulle vara en som jag kände, en till släkting eller en kompis, vem som helst. Men det var det inte...

Det var Linus Svenning från melodifestivalen!!Han kom in i vardagsrummet, komprimerad av de andras jubel och applåder. Jag var helt chockad och nervös, så jag började pilla på mitt hår och visste inte hur jag skulle bete mig. Jag visste överhuvudtaget inte om jag drömde eller var vaken. Linus kom fram till mig och jag räckte fram handen till honom för att hälsa, men istället för att ta den så tog han ett steg fram mot mig och kramade mig. OH MY GOD!!! Jag trodde knappt att det var sant!! En kändis hemma hos mig på min 18-årsdag!! Det är inte alla som har upplevt det!

Han satte sig bredvid mig, tog sin gitarr och började spela och sjunga. Han spelade tre låtar och sen fick han följa med in på mitt rum för att kolla på kändisväggen, alltså foton ovanför min säng, där man kan se vilka kändisar jag har träffat. Sen tog jag fram min egen låt på YouTube och spelade upp den för honom.

När han skulle gå kramade jag honom två gånger. TVÅ GÅNGER!!! Det går inte att beskriva känslan exakt, men jag kan säga att det kändes hur stort och fantastiskt som helst!

 

Så det var det som var den stora överaskningen, som folk hade snackat om! Allas prat om att jag skulle bli sååå himla överaskad... Nu fattar jag verkligen vad de menade.

Men nu kanske ni är nyfikna på hur det kom sig att Linus dök upp på min födelsedag, när jag aldrig hade träffat honom förut. Det var ju inte precis så att han gick förbi ute på datan och tittade åt vårt hus och tänkte:

"Oj, där inne verkar de fira en stor födelsedag. Jag ska nog gå in och överaska de lite".

Nej, så var det inte. Det var min brorsa, som känner Linus sen tidigare, som hade fixat det. Det verkar som om alla visste att jag skulle få kändisbesök, alla utom jag. Jag var ju helt oförberedd, men jag blev verkligen överlycklig, helt överväldigad :D

Jag är supertacksam mot min underbara bror, som fixade det här. Kan man ha en bättre storebrorsa? Skulle inte tro det! På facebook var det någon som skrev att det var den bästa present en bror kan ge sin syster och det var det verkligen. Bättre present kunde jag inte ha fått!! :D

Vi tog massvis av foton på mig och Linus och jag har lagt upp nästan alla på facebook, plus att jag har lagt till det som livshändelse. För det var ju verkligen en livshändelse. Den här kvällen kommer jag aldrig, aldrig, aldrig att glömma!

 

 
 

Kommentera här: