Första advent

För några veckor sen var jag på studibesök på en högskola i Åkarp. Det verkade skitbra på den skolan, speciellt för att alla pratar jättemycket teckenspråk. Jag behöver verkligen komma i kontakt med fler som pratar teckenspråk, men det är inte så lätt i Kristianstad, eftersom det inte finns så många där som kan teckenspråk. Många försöker lära sig, fast det är ändå inte tillräckligt för att det ska gå att starta konversationer på tecken. Hur som helst så ska jag förhoppningsvis prova på skolan i Åkarp. Med prova på menar jag inte att jag ska börja där direkt eller så. När allt är fixat med bland annat assistent, så kommer jag att gå i Kristianstad några dagar i veckan och andra i Åkarp, vilket även betyder att jag får vara hemma i Staffanstorp mer än jag är nu. Sen får jag avgöra om skolan är bra för mig och om den är det, så kanske jag börjar där efter gymnasiet eller så.

Nu är det bara några veckor kvar till jullovet. Jag längtar verkligen. Är så sjukt skoltrött nu, så jag behöver en lång paus. Det har jag behövt länge. Men innan jag går på lov ska jag sjunga "Julen är här" på julkonserten på C4-skolan nu på tisdag. Jag älskar "Julen är här", tycker att den är så himla fin! På tisdag kväll ska jag sjunga den för andra elever och min sångpedagog ska spela piano medan jag sjunger.

Det är härligt med jul! Kanske den mysigaste högtiden på hela året! Sen är det sportlov och då fyller jag 19 år. Efter det kommer det att ta några hundra år till och sen är det fanta mig sommarlov!! Jo, det känns faktiskt som hundra år. Vissa säger att tiden går så fort, men för mig sniglar den sig fram. Om man räknar hur många månader det är kvar till sommarlovet så låter det inte så mycket, men det är det egentligen. Ja ja, först ska vi fira jul och nyår och sen kan sommaren komma.