Minnen

Minnen

 

En gång i tiden

Så var du den enda vän jag hade

En gång i tiden

Så såg jag bara upp till dig

Det var flera år sen nu

Vad gör du just nu?

Har du glömt mig?

Eller tänker du på mig?

 

Det var en gång i tiden

I ett annat liv

I en annan värld

Det var då jag knappast hade

Någon annan än dig

Du var den enda vännen

Som fick mig att le och skratta

Men nu har du nog glömt bort mig

 

En gång i livet

Så satt jag tätt intill dig

En gång i livet

Så skrattade jag tillsammans med dig

Det var så länge sen nu

Och jag tänker på dig nu

Finns jag kvar i ditt minne?

Eller är jag bortglömd?

 

Det var en gång i tiden

I ett annat liv

I en annan värld

Det var då jag knappast hade

Någon annan än dig

Du var den enda vännen

Som fick mig att le och skratta

Men nu har du nog glömt bort mig

 

Det var i en annan tid

Nu har både du och jag förändrats

Vi har gått olika vägar

Men minnena finns kvar

 

Det var en gång i tiden

I ett annat liv

I en annan värld

Det var då jag knappast hade

Någon annan än dig

Du var den enda vännen

Som fick mig att le och skratta

Men nu har du nog glömt bort mig

 

Det var i en helt annan tid

Men jag undrar om du

Har kvar något minne av mig

För jag har inte glömt dig

Kommentera här: