Min konsert

Igår hade jag konsert i skolan. Jag och min sångpedagog framförde fem låtar, som jag har skrivit själv. Det var ingen jättestor konsert med jättemycket publik, men det var coolt ändå. Vi var i gymnastiksalen och det kom tio personer och lyssnade.

Jag sjöng "Stanna hos mig", "Drömmen", "Minnen", "Din plats i mitt hjärta" och "Den kärlek du visar". Min sångpedagog satt bredvid mig och spelade piano när jag sjöng.

Jag hade valt ut tre av låtarna, som jag skulle berätta något till, innan jag sjöng dem. Det blev "Drömmen", "Minnen" och "Den kärlek du visar". Varför det blev just dem beror på att de är extra viktiga för mig. De handlar om personer, som betyder mycket för mig. Okej, "Minnen" handlar mer om någon, som har betytt mycket för mig. Det är hur som helst tydligare budskap i dem låtarna, än i dem andra. Jag önskar nästan att personerna, (vi kan kalla dem för "huvudpersonerna i låtarna"), satt och lyssnade. Inte för att jag skulle berätta att texterna handlar om dem, men det hade på något sätt känts mer "verkligt" om de var där. Fast det hade nog varit mer nervöst också. Tänk om till exempel huvudpersonen till "Drömmen" satt i publiken och hörde låten. Jag vet inte, men jag kan tänka mig att jag hade varit mer nervös då.

Det här var alltså på dagtid. Det kanske var därför det inte kom supermycket folk, för att alla inte kunde ta ledigt från sina lektioner. Fast det gjorde inget, för alla som jag ville ha där kom.

Hur som helst så blev det väldigt lyckat. Jag får ju inte chansen att uppträda med mina egna låtar så ofta, så det betyder mycket att göra det. Jag får sjunga ut mina egna känslor, inte någon annans. Efter konserten fick jag mycket beröm och jag gick runt hela dagen och var varm i magen. Det är så härligt att kunna beröra och imponera andra människor! Jag älskar det!

 
 
 
 

Kommentera här: