Party!

I fredags var jag på fest. Den jag skrev om i veckan. 3:3-fest, party med stort P. Jag var en partypingla. Jag hade helt glittriga kläder, glittriga smycken och hade stylat håret med locktång.

Dörrarna till festen öppnades 23:30 och min tolk kom till elevhemmet 23:00. Min assistent var hos mig hela kvällen och hjälpte mig med håret och sminket. Fast fatta vad jobbigt det var att gå runt och vänta på att klockan skulle bli tillräckligt mycket! Det fanns liksom inte mycket mer jag kunde göra när jag väl var färdigfixad. Det är alltid så. När man går och längtar, så går tiden extremt långsamt. Efter en evighet blev klockan äntligen elva och det var dags att ge sig av.

Festen var på Teaterbaren, som är en nattklubb i Kristianstad. Det var asmycket folk där. Det hade jag förstått att det skulle bli, ändå blev jag nästan chockad. Man fick knappt plats att röra sig, för det var folk överallt. De andra hade klätt ut sig till pingviner, paraplyer, prinsessor, paprikor och allt möjligt. Man skulle ju klä ut sig till någonting som började på bokstaven P. Det var jättehög musik också och det skulle inte förvåna mig om inte ens dem fullt hörande kunde höra varandra. Jag är glad att jag hade teckentolk.

Det var skithäftiga discolampor också. Lampor i olika färger, som blinkade och kastade sitt sken över alla som var där.

Jag dansade mycket och emellanåt svalkade jag mig med öl eller cider. Sen var jag i full fart på dansgolvet igen. Jag stannade där nästan hela kvällen, (eller natten snarare). Gick hem vid 2-tiden. När jag var tillbaka på elevhemmet, kröp jag i säng direkt och för en gångs skull somnade jag som en stock nästan direkt.

Den här upplevelsen kommer jag sent att glömma. Det var helt enkelt en toppen kväll!

 
 
 
 
 

Kommentera här: