Min 20-årsdag

 
I söndags fyllde jag 20 år. Jag hade sett fram emot den dagen länge. Jag brukar i och för sig alltid se fram emot min födelsedag, men att fylla 20 år är ju speciellt. Barndomen är helt slut då. Jag menar, HELT slut!

Jag har aldrig gillat att bli kallad för barn, inte ens när jag faktiskt var ett barn. Nu kan ingen komma och kalla mig för barn, för nu är jag vuxen!

Som alltid när jag fyller år vaknade jag tidigt och låg och väntade på att mina föräldrar skulle komma in med presenter och frukost på sängen. Jag vaknade av att det var iskallt i rummet, för fönstret var öppet. Min första impuls var att jag skulle ropa på min pappa och be honom att stänga fönstret, fast sen kom jag på att det var den 21 februari och att det betydde att jag måste låtsas sova ända tills mina föräldrar kom och väckte mig.

Shit vad jobbigt det var att vänta! Till slut så kollade jag på klockan i min mobil och tänkte:

"Va fan, klockan är ju snart halv tio! Kommer de aldrig?"

Till slut kom de. Jag fick kaffe och kaka på sängen och flera presenter. Jag fick smycken, en armbandsklocka och en DVD-film, som jag hade önskat mig.

På eftermiddagen lockade min mamma mitt hår och sminkade mig. Sen kom gästerna med ännu fler presenter.

Vi åt smörgåstårta. Senare åt vi en supergod tårta med choklad.

Det häftigaste av allt var att det kom ett taxibud med ett jättestort paket. Det var från ett par kompisar till mina föräldrar, som inte kunde komma på kalaset, så de skickade en present via en taxi. Paketet innehöll en parfym, en blombukett och en champagneflaska. Jag blev jätteglad för det och för alla presenter.

På kvällen bestämdes det att min brorson Vincent skulle sova hos oss. Han ville bada, så han, jag och mina föräldrar badade i vår utomhusjacuzzi.

Det blev en mycket lyckad födelsedag! Jag ser fram emot ett år som 20-åring. När man är 20 år så får man ju göra allt!

 
 
 
 

 

Kommentera här: