Sjuka värld!!

Nu är jag arg. Riktigt förbannad, faktiskt! Jag hatar, hatar, hatar det!!! Kan det inte vara nog någon gång?! Kan folk inte bara fatta att jag varken är blind, döv eller dum i huvudet? Jag menar, jag fattar ju att det inte kan vara så lätt att veta det om man inte känner mig, men vissa människor verkar helt inställda på en del saker.

Man kan inte vara hörselskadad, utan att vara döv. Man kan inte vara synskadad, utan att vara blind. Och man kan inte vara rullstolsburen, utan att vara helt jävla blåst.

Åååh, jag blir så förbannad på sådana människor, att jag bara vill klippa till dem. Varför är den här sjuka världen så full av fördomar?

Ibland står jag bara inte ut med att tänka på att jag kommer att möta sådana här människor i hela mitt liv. Fördomarna försvinner aldrig, aldrig. Jag kommer alltid att hamna i situationer där jag betraktas som den störda idioten, eller den döva och otalbara, eller den blinda främlingen. Det kommer alltid att vara så, hur illa jag än tycker om det.

Men ni som följer mig på bloggen, snälla, tänk på det här! Skrik inte åt mig, för jag hör inte bättre för det. Ta inte tag i min haka med en kloliknande och hårdhänt hand, som om ni försökte banka in information i ett barns huvud, för det gör mig bara arg. Tänk inte: "Här kommer det en utvecklingsstörd person", så fort ni ser någon i rullstol. Som jag har skrivit flera gånger, både här och på många andra ställen, bland annat i Sydsvenskan. Man behöver inte vara utvecklingsstörd, bara för att man har vissa svårigheter. Det finns dem som har det mycket värre än jag, men jag skulle inte döma dem bara för det. Snälla, döm inte mig heller, bara för att ni ser att jag sitter i rullstol, har hörapparater och inte ser så bra! Alla som gör det, allvarligt talat, SKÄRP ER!!! Jag är jag och ingen annan!!