Världen håller på att paja. Låt den inte göra det!!

Ibland bara hatar jag hela världen, eller kanske snarare idioter som sabbar den. Jag kan få panik bara jag tänker på det. Att oskyldiga människor inte har möjlighet att leva som vi vill, medan andra, som orsakat skadan, aldrig blir straffade på något sätt överhuvudtaget. Det blir bara värre och värre. Världen är en röra, precis som de sjunger i låten "Turn the tide". Världen är en röra, full av skit och elände. Varför är det så? Om någon nödvändigtvis måste lida, kan man inte leta rätt på någon som har förtjänat det och kasta skiten på den personen istället? Nej, det kan man visst inte, för all skit kommer på oss vanliga oskyldiga istället. Vad fan är det för liv vi lever?

Diskriminering, orättvisa, utanförskap, mobbing och annat sådant bajs. Jag vill bara kräkas på alltihop. Och att ingen gör något, utan bara står och tittar på och låter det hända. Man måste ju för fan agera för att något ska förändras! Som jag har skrivit tidigare. Vi ska inte behöva acceptera att vi får ta emot allt elände. Om jag så måste promenera till andra sidan jordklotet för att få stopp på det, så gör jag det. Men jag klarar inte av att göra det helt själv. Snälla människor, hjälp mig!!

Någonstans i världen blir någon nekad ett biobesök och trots personens och anhörigas protester har inget gjorts. Någon annanstans blir en person mobbad på sin skola och ingen bryr sig om att stoppa det. Någon blir misshandlad och samma sak händer, ingen gör något.

Tycker ni att det ska få fortsätta att gå till så här? Nej, precis. Hjälp till då! Världen håller på att paja, ser ni inte det?

Jag är fortfarande så otroligt förbannad för det som hände på bion i höstas, även på kommentaren jag fick på insändaren. Man tänker barra: "Hallå! Jag försöker faktiskt göra lite nytta här!" Jag är också arg för att ingenting har gjorts. Det hände för tio månader sen och så mycket jag vet har ingen ens börjat fixa det. De kanske har nekat någon annan rullstolsburen, som behöver sitta långt fram. Okej, jag fattar väl att det kan ta tid att rätta till det. De kanske måste bygga om och sådant tar tid. Jag är inte irriterad för att jag inte kan gå på bio exakt precis just idag. Däremot är jag irriterad för att de bara har låtit det vara så här. De får faktiskt skärpa sig, för bio ska vara till för ALLA!!!

Jag är också rädd för att den här historien ska upprepa sig på fler platser och ställen runt om i landet. Det här ska inte behöva hända! Vi förtjänar inte att råka ut för sådant här!

Jag ska jobba som föreläsare i framtiden. Då ska jag prata om bland annat det här. Att alla idiot-grejer håller på att förstöra vår värld och att vi faktiskt MÅSTE hjälpas åt för att göra det bättre. Man ändrar ingenting genom att bara tänka det, man måste GÖRA NÅGOT! Man ändrar inte heller något genom att säga: "Vi får se", och sen inte göra något. Kanske kan jag sjunga "Turn the tide" och säga till publiken: "Lyssna på texten och försök förstå vad den betyder". Shit!! Jag får panik! Lämna mig inte ensam, för jag behöver all hjälp jag kan få! Inse att det inte bara är mig själv jag försöker rädda, utan hela världen! Om det fortsätter så här, så kan det sluta riktigt illa.

Kommentera här: