Några få månader kvar till flytt!

Som ni säkert förstår så är det mycket som rör sig i mitt huvud just nu. Att flytta hemifrån och att köpa hund, till exempel. Det är mycket planering inför flytten, mycket att tänka på. Bland annat så är det ju det där med assistansen. Jag och dem assistenter jag har just nu, har precis börjat träna på det där med nattjobb. Det är ju viktigt att träna på, och bra att börja i tid, så att jag inte flyttar in i lägenheten och första natten tänker:

"Shit, nu är det assistenterna som ska hjälpa mig, helt plötsligt".

Alltså, jag tror att jag kommer att tänka lite så ändå, men tack vare att jag redan har börjat öva, så vet jag att assistenterna kan sitt jobb. Den första natten i lägenheten kommer att vara speciell ändå. Nu bor jag ju hemma med mina föräldrar, men snart kommer jag inte att göra det längre. Det är klart att det blir nervöst, fast man vänjer sig med tiden.

Jag har redan börjat planera inflyttningsfesten. Eller, inflyttningsfesterna, snarare. Jag ska ha två stycken, en med kompisar och en med släkten. Idag kom jag dessutom på att jag ska ha Sangria på festen. Den där spanska drinken med vin och frukt, min favorit. Den är så jäkla god! Jag drack Sangria första gången när jag, mina föräldrar och min mormor och morfar var på kryssningssemester i höstas. Både jag och mina föräldrar blev helt förtjusta i den spanska drycken. Jag får se om jag serverar den på båda festerna, eller bara på den ena.

Jag vet inte riktigt om jag ska ha inflyttningsfest redan i sommar, eller om jag ska vänta till hösten. Det får ju inte bli för stressigt heller. Jag måste flytta in först. Med det menar jag att jag måste få mina saker på plats. Så jag tror inte att det blir någon fest den första månaden i alla fall. Det krävs ju en del planering inför partyt också, det är inte bara att bjuda in folk.

Så är det när det gäller att skaffa en hund också, det krävs mycket planering och eftertanke. Jag kan inte bara köpa en hund helt oförberett, även om jag skulle vilja. Det gäller att hitta rätt ras, se till att man har pengar, kolla så det funkar med tid och så vidare. Som sagt, jag vet inte när jag kommer att kunna skaffa en hund, men jag vet att jag kommer att göra det någon gång.

Först och främst ska jag se till att trivas i min lägenhet. Det är ju viktigt att trivas i sitt hem. Nej, mer än viktigt. Man måste trivas där man bor.

1 Anonym:

skriven

Det är ju som du säger viktigt att komma till ro och bo in sig i lägenheten. Sedan kan man börja fundera på en liten hund🐶 Spännande med ett nytt kapitel i livet😍 Kram Faster

2 Jenny Palmér:

skriven

Jag har nyligen flyttat med mina två döttrar. En som är 15år och den andra 20år och jag funderar också (i hemlighet) att skaffa en liten hund. Jag vet att mina flickor hade blivit överlyckliga! Problemet är att vi är allergiska mot både pollen och katt och därför är det inte smart att skaffa hund, säger dem kloka;)
Men det jag vill ha sagt, är att jag önskar dig lycka till med din flytt och hoppas att du kommer att trivas.Själv trivs vi jättebra i vårt nya boende:)
Sen får vi väl se vem av oss som kommer verkligen att göra slag i saken och skaffa sig en hund eller inte.

3 Anonym:

skriven

Så fint och intressant du skriver Mikaela. Lycka till i nya lägenheten. Kram, Lillan

4 Mikaela:

skriven

Tack alla för era fina kommentarer! Det gör mig så varm i hjärtat. Bara fortsätt kommentera med vackra ord! Kram

Kommentera här: