Ny teckensång!

                           Nu skriver jag igen, bara några timmar efter mitt senaste inlägg.

Först och främst så vill jag berätta att jag tycker så mycket om när ni kommenterar här på min blogg. Jag älskar att läsa era fina ord, som gör mig varm i hjärtat! Bara fortsätt så!

Nu till saken... Jag har spelat in en ny teckenspråkslåt. Det gjorde jag faktiskt alldeles nyss. Den här gången valde jag att översätta "Gabriellas sång". Jag tycker att den är så himla bra, den låten! Texten är sann också, stämmer perfekt in på mig. Jag vill också känna att jag lever, veta att jag räcker till, vara lycklig för att jag är jag och allt det där. Jag tror att de allra flesta kan känna igen sig i texten, även om ni inte tänker på det. Men jag brukar lyssna och läsa texter till olika låtar och försöka förstå vad de handlar om.

Ikväll, hemma i vårt vardagsrum, fick min pappa ta fram sin filmkamera och spela in när jag tecknade den underbara texten.

Kan säga att jag först hade tänkt göra det för flera veckor sen, fast eftersom jag har varit ganska deppig under en tid så orkade jag inte. Jag passade på den här strålande dagen, då jag känner mig både glad och snygg.

Så, titta och njut nu!

Kommentera här: