Flytten närmar sig

Idag har jag varit på stan med mina föräldrar. Vi skulle kolla på möbler till min lägenhet. Först var vi i en möbelaffär, som heter Wegot. Där hittade vi en bäddsoffa till vardagsrummet. Jag har bestämt att jag ska ha en bäddsoffa. Det är perfekt, ifall jag skulle få nattgäster någon gång. Assistenterna har sitt rum och sin säng, men det ska absolut inte få hindra mig från att låta en kompis sova över då och då. Om jag till exempel skulle få hem en kompis från Stockholm, som inte vet var hon eller han ska sova någonstans, kan jag bara säga:

"Du kan få sova hos mig, inga problem!"

Vi tittade även på ett runt soffbord, ett vitt på hjul. Efter att ha gått runt i affären en stund, drog vi till Ikea. Där kollade vi på skrivbord och lite andra saker. Sen käkade vi på restaurangen. Jag tog som vanligt panerad spätta. Jag älskar spätta, så jag väljer nästan alltid det när jag äter på Ikea.

Efter det åkte vi och köpte ett skitsnyggt begagnat hörnskåp, som jag ska ha i vardagsrummet. Skåpet är träfärgat nu, men vi ska måla det vitt. Min pappa fick klämma in det bredvid mig i bilen. Eller, om jag ska vara ärlig, så klämde han in mig bredvid skåpet. Det var ganska trångt, men det gick.

I skåpet kan jag till exempel ha mina vinglas. Tänk, EGNA vinglas, som absolut ingen annan än JAG bestämmer när jag ska duka fram! Och eget vin! Underbart!

Jag längtar mer och mer till flytten, allt eftersom den närmar sig. Om cirka en månad är det dags. Då smäller det!!

Och inflyttningsfesten... Eller, inflyttningsfesterna, rättare sagt. Jag ska ha en fest med kompisar och en med släkten. Det finns flera anledningar till det. Dels för att det inte ska bli för trångt och högljutt. Flera kompisar som jag har tänkt bjuda sitter också i rullstol, och om fyra eller fem rullstolar ska få plats i lägenheten, kan det inte vara så där jättemånga andra. Då kan man ju inte röra sig. Dessutom finns det saker som man vill kunna prata om med sina kompisar, utan att föräldrar, mormor och morfar och kusiner lyssnar. Nej, två fester får det bli.

Jag har redan skrivit upp vilka jag ska bjuda. Det blev ingen kort lista, det kan jag lova. Så fort jag har hittat ett datum till festen, ska jag ta fram listan och skicka inbjudningar till alla som jag har skrivit upp. Några av dem har jag redan informerat och alla verkar riktigt angelägna. Det är klart, inflyttningsfester går man inte på så ofta. Då får man passa på när det väl dyker upp en.

Men först ska jag se till att få alla möbler på plats och även skaffa en del små prylar. Jag vill ju inte att mina polare ska behöva komma till en stökig lägenhet. Det är mycket man måste tänka på när man flyttar. Det är så mycket man behöver, sådant som man inte tänker på i vanliga fall.

Som sagt, jag längtar till den dagen då jag får flytta in i min lägenhet! Det närmar sig med stormsteg!

Kommentera här: