Kapsys Smart Vision 2

Den här veckan har varit rolig för mig. Varför? Jo, därför att jag har fått prova en ny och supersmart mobil. Kapsys Smart Vision 2. Min telefon jag har nu är ju också en Kapsys, fast det är den första modellen. Tvåan är ny. Den gamla är ingenting, absolut ingenting jämfört med tvåan! Jag kan lyssna på musik, både genom att söka genom att skriva och använda röststyrningen, jag kan ställa frågor till telefonen via röststyrningen och mycket, mycket mer. Det finns till och med en bokläsare på den. Tänk att kunna lyssna på talböcker via telefonen! Då behöver jag inte tänka på att ta med mig både telefon och spelare varje gång jag ska iväg någonstans, det räcker med telefonen. Vem vet? Om den funktionen fungerar bra för mig, så kanske jag slutar använda min spelare helt och hållet. Eller så kan jag åtminstone ta bort all musik från minneskortet i spelaren och bara ha den till talböcker, för musik kan jag ju spela i mobilen hur enkelt som helst. Det är bara att säga, till exempel: "Spela Molly Sandén, ditt sanna jag", så gör den det. Coolt va?

I alla fall så har jag fått låna telefonen i fem dagar. Jag fick den alltså i måndags och lämnade tillbaka den idag. Detta för att jag skulle kunna testa mer och känna på att ha en sådan mobil. Gissa om jag har spelat mycket musik i telefonen under dessa dagar! Det är nästan det enda jag har gjort. Varje morgon åt jag frukost med någon musik i öronen. Det var så härligt. Jag, som alltid har varit så musikberoende, vill ju kunna lyssna på det när som helst. Så skönt också, att jag inte längre skulle behöva ladda ner en massa musik, bara för att kunna spela den. Det är bara om jag vill ha en viss låt som ringsignal som jag måste ladda ner den.

Och så kunde jag prata med telefonen. Alltså, ställa frågor till den så svarade den. Det går inte att snacka med den riktigt likadant som man kan med Siri i Iphones, men ställa frågor och sådant går. Ibland svarar den bara och ibland tar den upp en massa artiklar som handlar om det man har sagt.

Jag har haft väldigt roligt med telefonen den här veckan, har knappt kunnat slita mig från den. Jag ville helst inte lämna den ifrån mig idag. Men nu har jag fattat rätt beslut. En sådan telefon ska jag ha. Det måste jag bara. Den verkar vara helt perfekt för mig. En assistent sa att det är som om det står Mikaela på den. Den är nästan som en Iphone, fast den har knappar. Stor som en Iphone är den också. Min gamla mobil framstår som både pytteliten och absolut dödstråkig i jämförelse. Nej, jag skojar inte. Kapsys 1 är faktiskt skittråkig om man jämför med tvåan. När jag fick ettan tyckte jag att det var den coolaste telefonen i världen, (nästan), men nu har jag definitivt ändrat åsikt. Det är Kapsys 2 som är cool och supersmart.

Ja, jag var så nöjd med telefonen, att jag önskade att det redan val min egen. Fatta vad tråkigt det känns nu när den är borta och jag måste stå ut med den gamla, som dessutom har varit kass länge nu. Men det varar nog inte så länge, för snart ska jag beställa den nya och då kommer jag att vara ägare till en Kapsys Smart Vision 2! Åh, vad jag längtar!

 

Första gången jag provade den, (någon gång i april), tyckte jag faktiskt att den verkade ganska krånglig. Ja, cool också, men även krånglig. Knapparna var mindre än dem på min gamla mobil, vilket gjorde det svårt att skriva. Men, där har vi ett bevis på att jag lär och vänjer mig snabbt. För på bara dessa fem dagar har jag redan börjat vänja mig vid knapparna. Jag tror inte längre att jag behöver markera dem med något, som jag trodde i början. Det går visserligen inte lika fort att skriva på den nya som det gör på den gamla, fast det är bara en tidsfråga innan det gör det. Jag måste bara vänja mig helt och hållet först. När jag skriver på den gamla mobilen behöver jag knappt ens lyssna på vad talsyntesen säger. Jag har liksom använt den i typ tre år, så jag vet exakt hur den funkar. Det är klart att det inte kommer att gå lika snabbt och smidigt med tvåan i början, innan jag är van vid den. Ingen kan ju en ny telefon på en gång bara så där, även om man har provat den. Å andra sidan så är det faktiskt kul med nya grejer. Det blir roligt att klicka runt och utforska nya saker, eller hitta ett nytt sätt att göra något på. Det är nästan det som är det allra roligaste när man skaffar något nytt. Att ha något nytt att utforska och lära sig mer av.

 

Så nu längtar jag sjukt mycket tills jag får min egen telefon, som jag ska beställa efter helgen. Jag kommer att få det mycket roligt med den.

1 Marlene :

skriven

Du kommer gå bananas med den nya telefonen haha, jag ger det några veckor sen ramlar dina tummar nästan av när du skriver på den nya också!!
Verkligen en Mikaela telefon!!!

2 Mikaela:

skriven

Ja, det tror jag också. Det är ju en övningssak att skriva snabbt och det måste inte gå på en gång, men så småningom skriver jag så tummarna ramlar av hahaha!

Kommentera här: