Ny telefon

 

I onsdags fick jag äntligen min nya och efterlängtade telefon. Underbart! Hela vägen till Ica, där jag skulle hämta den, var jag uppfylld av glädje och förväntan, men samtidigt en liten smula rädsla. Rädsla för att den (trots det positiva beskedet) inte hade kommit. Det hade redan strulat till sig. I tisdags fick jag beskedet att företaget hade missat att skicka iväg den. Fråga mig inte hur de lyckades med det, för det har jag ingen aning om.

Men, jo då, den hade kommit! På onsdagskvällen kom jag hem med ett paket, och i det paketet låg... min nya kompis, Kapsys 2! Fatta hur glad jag kände mig när jag satt med den i handen.

På kvällen tittade min pappa förbi, för att se till så att telefonen kom igång och samtidigt konstatera att jag behövde ett nytt simkort. Suck! Jag som hade tänkt skicka mitt första sms med den nya mobilen direkt, det kunde jag ju glömma. Fast samtidigt gjorde det inte så mycket. Jag hade beställt en flic-knapp, som jag skulle hämta på Burlöv Center på torsdagen, så då kunde jag lika gärna passa på att fixa simkortet också.

Så det gjorde jag och i torsdags kväll satt jag och min pappa länge och pillade med telefonen. Även om vi inte fick rätt på allt, så fick vi igång det mesta. Nu kan jag lyssna på musik på exakt samma sätt som jag gjorde med lånetelefonen. Jag säger alltså till telefonen vad den ska spela. Skitsmidigt! Jag kopplade även in mina trådlösa hörlurar, eftersom jag tänkte lyssna på musik när jag tränade på gymmet.

I fredags körde jag premiär för mitt första träningspass med musik i hörlurarna. Jag kom till gymmet med både mobilen, flic-knappen och lurarna redo i väskan, startade en av mina favoritartister, Alina Devecerski, och sen gick jag rakt in i träningslokalen. Eller, ja, jag visade ju mitt gymkort först, såklart.

Och gissa om träningen gick bättre när jag fick lyssna på min egen musik. Alina Devecerskis grymma låtar gjorde mig mer taggad än någonsin och jag körde på utan problem. Det var skönt att slippa höra alla maskiner, människor, gymmets musik och andra ljud. Det är lättare att fokusera om man har hörlurar och slipper bli störd av allt annat. En duns som uppstår när någon annan tränare tappar en vikt eller något i golvet, det kan räcka för att distrahera en. Men när jag lyssnade på min egen musik, var jag mycket mer peppad och fokuserad än jag brukar vara. Så det där med att träna till musik som jag väljer själv är definitivt något jag ska fortsätta med.

Jag tränar inte bara på gymmet, förresten. Ibland kör jag några varv i parken, som bara ligger en kort bit bort från min lägenhet. Mitt personliga rekord är åtta varv. Nu tänker jag ha musik när jag kör där också. Det kommer så störiga ljud i parken ibland. Just nu är där folk som vattnar träden eller klipper gräset, och det är inte precis några jättehärliga ljud att lyssna på. Men det slipper jag ju också när jag har musik i hörlurarna.

Det enda som krävs när hörlurarna hamnar på mina öron, är att assistenterna använder lite tecken, eftersom jag omöjligen kan höra vad de säger då. Om jag skulle bli tvungen att ta av lurarna varenda gång de ska säga något, hade det definitivt stört koncentrationen, så det är bättre att hitta på tecken som de kan göra till mig.

Den här telefonen är verkligen en drömtelefon för mig. Mycket, alltså, MYCKET bättre än min gamla Kapsys! Den nya har så himla många fler och coola funktioner. Jag har börjat träna på att skriva sms, så att jag en dag kanske kan skriva lika snabbt som jag gjorde på den gamla.

Om två veckor åker jag till Spanien. Självklart ska jag ta med telefonen och ställa in internet på den, så att jag kan ligga i solstolen och lyssna på musik. Det hade varit helt underbart. Tänk att kunna ligga vid poolen eller på vår uteplats och lyssna på min favoritmusik. Jag var faktiskt lite rädd att mobilen inte skulle hinna komma innan vi drar till Spanien, men det gjorde den ju.

Jag ser verkligen fram emot en spännande framtid med den här grymma telefonen. Tror den kommer att bli perfekt för mig!

1 Marlene :

skriven

Woop woop för den nya telefonen! Nu ser vi inte röken av dig på ett tag haha!
Såå go känsla med din egen musik på gymmet, du kommer kötta sönder nu!!
Så glad för din skull, som du längtat!!

Kommentera här: