Positiva listan

Som sagt så är det mycket tuffa och svåra tider nu. Många känner sig både ensamma, isolerade och allmänt deprimerade och olyckliga. Jag tror att en av dem värsta sakerna med Corona är att vi inte kan göra något åt det. Vi kan inte påverka det, hur gärna vi än skulle vilja. Det enda vi kan göra är att hoppas att det snart är slut, men hur lång tid det tar vet vi inte. Jag och säkert många andra känner oss både stressade och frustrerade. Det är så mycket man vill göra, men just nu går det inte.

Varför inte skriva en lista på saker man vill göra och uppleva efter Corona? Då kan man gå tillbaka och läsa och få positiva saker att se fram emot mitt i kaoset. Det behöver inte vara stora saker. Det kan räcka med att man vill träffa kompisar, ragga killar/tjejer eller kramas utan att behöva oroa sig. Det är säkert många som har mer eller mindre de vill göra när krisen är över och då är det jättebra att göra en lista, så man kan blicka framåt istället för att gräva ner sig i hopplösheten. Det har jag gjort och jag insåg att det är en jättebra grej att göra. Vi behöver fokusera på det vi vill och ska göra senare, istället för att gräva ner oss i det vi inte kan göra just nu. Därför vill jag uppmana andra att också göra det. Det kan verkligen behövas något positivt mitt i skiten. Här är ett exempel på hur en sådan lista kan se ut.

 

POSITIVA LISTAN

 

1: Gå ut och festa.

2: Träffa alla mina vänner som jag saknar.

3: Träffa hela släkten utan att vara rädd att smitta.

4: Gå till 2 kockar och sjunga karaoke.

5: Bjuda in mina kompisar på grillmys och kunna kramas hur mycket jag vill.

6: Gå på konsert.

7: Gå på Liseberg.

8: Gå på tillställningar som fester och andra sociala sammanhang.

9: Knyta kontakten med gamla vänner och ses så ofta som möjligt.

10: Gå på bio.

11: Åka på semester.

12: Fira nyåhr ute.

13: Ha en stor 25-årsfest ute.

14: Sitta på en uteservering och dricka vin.

15: Åka till New York.

16: Ta tag i min författardröm utan att känna mig begränsad.

 17: Bara njuta av livet och göra exakt allt jag tycker är roligt, utan att behöva oroa mig.

 

Min lista är ganska lång, medan andras kanske är kortare. Det finns ingen gräns för hur lång eller kort den får vara. Bara skriv ner allt du vill uppleva när inte Corona styr våra liv och vi kan börja leva igen. Du behöver inte ens visa den för någon om du inte vill, bara skriv den.

1 Marlene :

skriven

👏🏼

Kommentera här: