Dags för Mimmi Delux!!

Hallå!! Ni har väl inte glömt vad som händer den 22 augusti, den magiska tisdagen? Just det, utställningen! Nu är det inte långt kvar. Herregud, om mindre än två veckor är det exakt en månad kvar. Tiden går fort. Jag hoppas verkligen att det kommer riktigt mycket folk. Jag hoppas att många vill komma och titta på utställningen och höra mig berätta min historia. Vad är det som är så unikt med Mimmi Delo? Jo, det ska jag berätta för er. Det är att jag tekniskt sätt bara ser 1 procent och ändå klarar av att måla och skapa. Det är ändå ganska fantastiskt! För att inte säga, helt fantastiskt! Jag är liksom inte vilken konstnär som helst som ser till 100 procent och därför vet exakt var de ska sätta penseln. Jag får liksom känna mig fram istället. Jag gör på mitt sätt. Man kan tro att 1 procents syn betyder att man nästan är blind, men så är det inte för mig. Jag har lärt mig att utnyttja min syn så pass bra att jag stundtals nästan hinner glömma bort att jag ser dåligt. Det kanske låter konstigt, men så är det. Jag har aldrig velat eller vågat erkänna att jag ser 1 procent. Har varit så rädd att bara en sådan sak ska ge andra fel uppfattning om mig. "Oj, hon är blind. Stackars människa". Nu kan jag snarare känna mig stolt över det faktum. Stolt över att jag har lärt mig hantera min syn så pass bra att det känns som om jag ser betydligt mer. Men framför allt för att jag kan måla tavlor och annat som annars kräver syn. Det känns ganska coolt, faktiskt. Nu är jag medveten om att det säkert finns konstnärer eller andra kreatörer som inte heller ser 100 procent bra, men kanske lite mer än mig. Det kanske till och med finns blinda personer som håller på med keramik osv, men det är i alla fall mer sällsynt. Dessa personer kanske inte ens har fått "komma ut". Äh, jag vet inte. Men i alla fall, jag hoppas att riktigt många kan dyka upp på min utställning. Hade varit så coolt, verkligen. Ju fler som kommer, desto fler hittar till Mimmi Delo. Kanske kan det bli mitt stora genombrott. Jag vill verkligen att mitt företag ska spridas ut till riktigt många. Nu har jag hittat ännu ett sätt att göra reklam. Jag har nämligen skaffat ett redigeringsprogram i datorn där jag kan göra kollage eller bildspel till musik, eller läsa in något själv. Har kommit på att det programmet kan vara ett perfekt sätt att göra kampanjvideos. Blir ju mycket mer kraftfullt än bara en bild. Kan till exempel göra ett bildspel med bilder på tavlor och kanske något mer som har med Mimmi Delux att göra. Har också gjort ett par bildspel och spelat in när jag pratat. Dessa videos är tyvärr inget jag kommer kunna lägga upp på facebook, de publiceras bara på Instagram. Det går säkert ändå inte att publicera på facebook, filmer är ändå alltid för stora. Eftersom jag numera är mer aktiv på Instagram än på Facebook, tycker jag nog att dem som följer mig på fejan kan göra det på Insta också. Eller bara på Insta. Då missar man ingenting och kan ta del av mycket mer. För som sagt, jag kommer varken kunna publicera kampanjvideos eller andra reels/filmer på Facebook. Om man inte har möjlighet att ta sig till utställningen, kan man se en hel del på Instagram. Ja, jag kommer såklart att försöka visa en del på Facebook också, men bara bilder. Det kommer självklart att komma ut material på YouTube också. Tror till och med att det går att göra en lite längre film via programmet, typ tre minuter eller så, och publicera på YouTube. Då kan jag ha både musik och prat. Finns sjukt mycket att göra på det programmet, har blivit helt besatt av det. Älskar att göra videos där. Men i alla fall. Ni som bor i Skåne, snälla, om ni har möjlighet, kom till Medborgarhuset i Staffanstorp klockan 18 den 22 augusti! Sprid informationen vidare till alla ni känner, vi får hjälpas åt att få ut det! Sen ska jag också ordna en riktig vernissage. Eller, riktig och riktig. Det är inte så att jag nedvärderar utställningen på Medborgarhuset. Jag menar mest att det kan vara början på fler utställningar, vernissage och kanske föreläsningar. För jag vill verkligen föreläsa på olika ställen, det är ett av mina mål. Det är mycket man vill, men nu har jag kommit så här långt och det kan innebära många möjligheter i framtiden. Jag vill gärna tro det i alla fall. Så, återigen. Varmt, varmt välkommen till utställningen! Jag skulle bli så glad om det kom mycket folk! Även välkomna att följa mig på Instagram, YouTube och såklart häro på bloggen. Konstnärliga kramar från Mimmi Delux

Kommentera här: