Mimmis Special, (M-D)

Nu börjar jobbet igen. Efter ett par veckors ledighet, börjar arbetet med Mimmi Delux! Det sista inför utställningen ska fixas. Sen blir det planering inför höstens projekt. Nämligen Mimmis Special, (M-D). Det är vid den perioden, som varar från den 1 september till 16 november, som man kan specialbeställa sin produkt. Släng iväg ett PM till mig på mimmideluxkonstverkstad på facebook eller Instagram, eller direkt på min vanliga Messenger, och berätta hur du vill ha din beställning. Färger på en tavla, doft och färg på ljus eller tvål, citat på en kopp eller ja, precis vad du vill. Mitt i alltihop är det också internationella hunddagen, världsdagen för ungas psykiska hälsa och Halloween. Finns alltså mycket att välja på, alla är välkomna att beställa! Tänkte också sälja lite diktböcker. Med mina egna dikter, alltså. Jag tänker att det ska vara samma dikter i alla exemplar, men pärmarna ser olika ut. Jag hoppas att även detta kan locka. Sen är det ju inte bara sälja, sälja, sälja. Mimmi Delux har blivit mer än så. Efter utställningen hoppas jag få möjlighet att börja föreläsa på lite olika ställen. Tänker även anordna en egen vernissage. Inte nu i år, men kanske nästa år. Får se om min inspirerade hjärna kommer med fler idéer, vem vet vad den kan hitta på? Ja, och så är det ju de där filmerna som jag har börjat göra. Det kommer jag verkligen fortsätta exprementera med. Kan ju göra kampanjvideos, läsa in något jag har skrivit och säkert ännu mer som jag inte ens har hittat än. Kanske till och med kan klippa ihop lite olika videos till en enda och lägga upp på min YouTube-kanal, vem vet? Sen hinner jag tyvärr inte lägga upp något nytt YouTube-klipp på ett par veckor. Ska i alla fall försöka lägga upp ett innan utställningen, och sen blir det något efter också. Har även planer på att skriva sagor och satsa på en karriär som sagoberättare. Har påbörjat några sagor sen tidigare, men aldrig blivit färdig. Nu tänker jag ta tag i det igen. Sen kan jag ordna olika barnstunder på exempelvis, olika förskolor, eller varför inte på lek-terapin på sjukhuset? Då kan jag berätta mina egna sagor för barnen och kanske även rita/måla bilder till. Har redan gjort en teknad serie, "Prinsessan Selmas stora äventyr". Kanske kan fortsätta på den. Tänker att det säkert hade varit väldigt uppskattat och inspirerande för barn att få höra mina påhittade sagor. Särskilt på lek-terapin. Man måste ju få ha lite kul på sjukhuset också. Ja, jag har hundra bollar i luften. Det är bara att se vart inspirationena tar mig. Jag måste verkligen börja kolla efter en egen konstatelgé. Kan inte längre ha allt jobb hemma i min lägenhet. Det har fungerat hittills, men nu lär det komma mer jobb och fler saker och då kan jag inte längre skräpa ner min lägenhet med allting. Får börja kolla efter det snart. Håll ögonen öppna och sprid ut till alla ni känner! Utställning: Mimmi Delux, tisdagen den 22 augusti klockan 18 på Medborgarhuset i Staffanstorp. Mimmideluxkonstverkstad på facebook och Instagram. YouTube: Mimmi Delux. På tala om Instagram, förresten. Glöm inte att följa mig där. Kommer faktiskt upp mer material där än på facebook eftersom mycket av detta inte ens går att publicera på facebook. Så, återigen! Följ mimmideluxkonstverkstad på Instagram så missar du inga detaljer!