Film och skrivande

Skolan har dragit igång igen efter jullovet. Hade verkligen velat ha längre lov, fast det vill jag alltid. Det är så skönt att ha lov. Inte bara för att jag får vara hemma i Staffanstorp. Jag kan göra vad jag vill och sova hur länge jag vill. På lovet behöver man inte tänka på skolan överhuvudtaget, så det är klart att det känns lite drygt när plugget väl drar igång igen.

Jag hade ett riktigt bra lov. Jag fick som vanligt flest julklappar i hela huset. Vi firade både jul och nyår hemma. Jag var på bio och såg "Sune i fjällen" också, två gånger. Första gången var jag själv med min assistent och under sista veckan på lovet var jag med Unga Synskadade och såg filmen syntolkad. Eller, det fanns syn tolk, men det fungerade inte alls för mig. Fast jag var där med Unga Synskadade i alla fall.

Nu är det inte långt kvar tills min favoritfilm "Cirkeln" har premiär. Jag har läst alla tre böckerna i Engelsfors-triologin flera gånger och nu ska första delen bli film. Eller, den har blivit film och den har premiär den 18 februari. Jag längtar verkligen, för jag känner på mig att den kommer att bli bra!! Jag ska försöka få biljetter till premiären, annars får jag se den någon annan gång. Jag kommer att se den på bio i alla fall, det är en sak som är säker.

Men nu tillbaka till lovet, eller snarare nyår. Jag har många förväntningar inför det nya året och eftersom 2014 har varit ett så jävla fantastiskt år, så måste 2015 bli minst lika bra.

Jag vill inte avslöja alla mina önskningar inför år 2015 här, men jag kan i alla fall säga att jag vill träffa min stora idol Gabriel Alares och även mitt favoritband AiluCrash. Sen hoppas jag att jag någon gång under 2015 får göra någon riktigt lycklig. Jag älskar att göra andra glada och lyckliga. Om du någon gång har gjort någon riktigt glad så vet du hur underbart det känns i kroppen. En gång gav jag bort en låt, som jag hade skrivit till en viss person och hon blev helt rörd. Ibland är det lättare att uttrycka sig i skrift, i alla fall för mig. Jag får liksom ur mig mycket mer i mina texter, mer än jag vågar säga face to face. Sen vill jag även komma längre med min självbiografi. Kanske blir den färdig i år, fast det är inte säkert, för det är så himla svårt att skriva en självbiografi. Men när och om den nu blir färdig, så ska jag nog försöka skicka in den till ett förlag.

Jag har även börjat skriva en ny bok. Eller börjat och börjat, jag är redan färdig med kapitel 20. Hur som helst så är det en ny sorts bok, som jag aldrig har skrivit tidigare, nämligen fantasy. Jag trodde att det skulle vara jättesvårt att skriva en fantasy-bok, men det är det faktiskt inte. Även om jag är nybörjare med att skriva om magiska och övernaturliga grejer, så är det faktiskt inte så svårt som jag trodde. Jag får ju bestämma mycket mer vad som ska hända i boken. Jag behöver inte tänka på om något är för dramatiskt eller osannorlikt. Dessutom är det en hel del saker som jag är van vid att skriva om. De tre huvudpersonerna är i princip helt vanliga och det handlar en hel del om kärlek, vänskap och tonårsproblem. Så, så komplicerat som jag trodde att det skulle vara är det definitivt inte. Det är klart att det är svårt ibland, det är det alltid, men inte på det sättet som jag trodde. Förut sa jag att jag aldrig skulle kunna skriva en fantasy-bok, men det kan jag :)