Jag står fast vid mitt beslut

Jag kan bli så trött på kändisar, som inte verkar bry sig om sina fans. De svarar aldrig på meddelanden från fansen och de uppdaterar nästan aldrig sin fanclub, facebook eller instagram. Jag fattar inte hur man kan göra så. Det verkar ju som om de skiter i dem som gillar dem. Man ska ju vara glad att man har några fans överhuvudtaget. Sen fattar jag ju att man kanske inte hinner svara på allt och uppdatera sin facebook dagligen. Att vara känd är säkert inget enkelt jobb. Men de borde åtminstone försöka lite. Om de har så fullt upp hela tiden, så kan de skaffa en annan person, som hjälper dem att sköta deras facebook och så kan den personen uppdatera och svara istället. Jag vet, det är inte alls lika kul om det inte är den riktiga personen som svarar på inlägg och meddelanden, men det kan vara värt ett försök. Annars finns det risk att fansen tröttnar och helt plötsligt står den så kallade kändisen där och har blivit av med hela sin karriär. Fatta vad tråkigt.

Men det finns de som gör sitt bästa. Gabriel Alares till exempel. Han är helt fantastisk! Han måste ha så sjukt mycket att göra med musiken, ändå tar han sig tid att svara sina fans. Det kan ta upp till flera månader att få svar från honom, men det kommer så småningom. Och när det har tagit tid, så börjar han nästan alltid med att skriva: "Förlåt för sent svar". Det är inte många som gör så. Gabriel anstränger sig och det är en underbar egenskap. Jag önskar att fler kända personer kunde göra så.

När jag har givit ut en bok och blivit känd författare, ska jag inte bli en seg typ, som inte bryr sig om sina beundrare. Jag ska skaffa en gilla-sida på facebook och uppdatera den så ofta jag bara kan. Jag ska visa mina fans att de är viktiga för mig. Däremot kan jag inte lova att jag svarar snabbt. Det brukar jag visserligen göra. Jag brukar för det mesta svara på ett facebook-meddelande, så fort jag har läst det. Men när min författar-karriär startar på allvar, kanske jag kommer att ha jättemycket annat att göra och helt enkelt inte hinna svara på en gång. Det beror också på hur många som skriver till mig. Jag kanske får tjugo meddelanden om dagen och det tar ju tid att gå igenom så många. Fast jag tänker i alla fall försöka. Om det är svårt att visa mina läsare hur mycket de betyder för mig via facebook, så kan jag göra det när jag träffar dem. Hur som helst så tänker jag anstränga mig. Att vara känd innebär inte bara att skriva böcker, göra musik och åka runt på turnéer, det innebär omtanke också. Man måste vara lojal mot sina fans, för att de ska stanna kvar och fortsätta att tycka om en.

Jag har tagit en paus i skrivandet för tillfället. De senaste två dagarna har jag spenderat åt att läsa "Hur korkad får man bli" och försökt rätta lite på egen hand. Imorgon åker jag till Furuboda för en veckas läger. När jag kommer hem ska jag påbörja min skrivarutbildning och den är åtta månader lång. Förutom det ska jag ju börja på Whilan, åka på kryssning, föreläsa och tatuera mig. I alla fall, när skrivarkursen är slut ska jag ge mig in på "Hur korkad får man bli" igen och skicka in den till förlaget ännu en gång. Jag har fått upp mitt hopp igen. Även om det fortfarande är jobbigt, så står jag fast vid mitt beslut att inte ge upp. Någon gång SKA det gå! Det MÅSTE gå!!