Goda nyheter :)

Hej kära bloggföljare!

Nej, jag har inte dött, det har bara varit så mycket att jag inte har hunnit blogga. Men nu är jag tillbaka igen.

Jag har ett par goda nyheter, som jag gärna vill dela med mig av... Jag har nämnligen fått praktik på Kristianstadbladet!! Fattar ni?! Jag ska praktisera som journalist!! Visst är det häftigt?!! Jag fick veta det i måndags, och sen kunde jag inte låta bli att genast sprida det vidare via telefon och facebook.

Jag ska dit redan på måndag och träffa praktikledaren och sådant, och så börjar jag vecka 49.

I onsdags var det talangjakt på skolan. Jag sjöng "Gabriellas sång" och kom på andra plats. Den här gången var det inte så dumt som det var på Furuboda, att bara vi som uppträdde fick rösta. Nej, på den här talangjakten fick bara tittarna rösta och det var det som gjorde så att jag kom på god andra plats. Killen som vann sjöng också och det var en skitbra låt måste jag bara tillägga. Vad det var för låt vet jag inte eftersom jag aldrig hade hört den tidigare, men skit samma.

Idag har jag även påbörjat en ny bok. Den heter "En sång för livet" och är en uppföljare på "En sång som aldrig tystnar". Jag har inte kommit så långt, men jag är en bit på första kapitlet i alla fall. Hoppas att det blir en bra bok! Jag är ju inte van vid att skriva om killar, så det kan bli lite svårare, men huvudsaken är att man skriver om människor, oavsätt kön.

Jag har redan lite idéer till boken. Jag avslöjar inte så mycket här, men någonstans ska en tjej vid namn Linnea bli inblandad. Hon nämns lite i "En sång som aldrig tystnar" också, eftersom hon är med i IDOL precis som Gabriel, som första bokens huvudperson Alexandra är kär i. I boken "En sång för livet" dyker Linnea upp igen, och hon är stört kär i Gabriel. Han har ju också ett rockband.

Efter att jag har skrivit det här blogginlägget ska jag försöka fortsätta på första kapitlet.

 

Nu har jag även skickat in "En sång som aldrig tystnar" till några bokförlag, men jag kommer tydligen inte få svar förrän någon gång nästa år, eftersom man måste vänta på svar i tre till fem månader. Det känns som ett jäkla väntande, men "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" :)

 

Nu får ni ha det så bra, så hörs vi snart igen!

Kram