Blivande författare!!!

Mitt liv är så himla spännande! Man vet aldrig vad som ska hända nu för tiden. Ibland kan jag knappt sova för att jag ligger och funderar över allting som händer mig. Så har det varit två gånger i sträck nu. Jag somnar sent på kvällen och vaknar tidigt på morgonen, allt på grund av det som rör sig i mitt huvud.

 

Ni vet ju alla att min största dröm är att bli författare... Okej, min önska att få träffa AiluCrash är minst lika stor som drömmen att trycka en bok, fast det är en annan sak.

Jag har skrivit många böcker, men "En sång som aldrig tystnar" är den som ligger närmast mig. Jag tror att det beror på att jag lever mig in i händelserna och karraktärerna i den boken bättre än vad jag gör när det gäller äldre romaner, plus att texten är mer utvecklad. Jag har förbättrat både mitt språk och min skrivstil och på så sätt fått den här boken att bli bättre.

Jag märker alltså själv att jag har utvecklat mitt skrivande, och eftersom "En sång som aldrig tystnar" är den bok jag är mest stolt över, så har jag bestämt att jag ska skicka in den till ett förlag. Jag kanske inte ens väntar tills folk som jag känner har läst den, utan skickar in den så fort den är färdigrättad.

Det är möjligt att de inte vill trycka den direkt, men den risken får jag väl ta då. Om förlaget nekar så kan man ju fixa till boken lite till och sen skicka in den igen, eller skicka den till ett annat förlag. Man ska aldrig ge upp!!

Jag känner verkligen på mig att jag kommer att kunna trycka en bok så småningom. Kanske inte nu de närmsta åren, men någon gång i framtiden. Jag vet att jag till slut kommer att få ett JA! En bok som är skriven av mig kommer slutligen att få både framsida och baksida, en fin bakgrund på framsidan och baksidestext. En dag ser man ett omslag till en alldeles ny bok i bokhandeln där det står till exempel "En sång som aldrig tystnar av Mikaela Nilsson".

OH MY GOD!!

Det är de drömmarna och fantasierna som har hållit mig vaken de senaste nätterna. Jag har legat och fantiserat, sett mig själv som känd ungdomsboksförfattare. I tidningen ser man ett foto av mig och så har någon gjort en intervju med mig. Jag har ingen aning om vad jag skulle få för frågor. De kanske skulle be mig beskriva huvudpersonen så detaljrikt det går, vad vet jag?

I alla fall, just nu håller jag på och rättar den där "En sång som aldrig tystnar" så mycket jag kan. När allt är klart ska jag som sagt skicka den till ivriga släktingar och vänner, och sen ska jag skicka in den!!!

Shit, det är helt sjukt!! Jag tror inte att jag riktigt har tagit det så här seriöst förut, inte förrän nu. Jag har mest snackat en massa om att skicka in en bok, men sen har det aldrig blivit av. Men herregud, ska man komma någonstans så måste man ju ta tag i saker och ting, och det är precis vad jag tänker göra.

Jag, Mikaela Nilsson ska bli en FÖRFATTARE!!! OH MY GOD!!!