Hatar måndagar

Hatar måndagar!

 

Måndags-skit! Jävla skitmåndag! Värsta skoldagen som finns. Har inte ett enda roligt ämne... Eller, jo, svenska är ju roligt, men efter det är det bara plågeri. Ibland får jag nästan lust att göra en grupp på facebook, som ska heta:

"Alla vi som hatar måndagar".

 Eller skriva "Fuck mondays" någonstans och sen ta ett foto på det, så att jag kan lägga upp det på facebook och skriva:

"Alla som hatar måndagar, gilla den här bilden".

Jag har alltid hatat måndagar. Nej, förresten, inte alltid. I gymnasieettan var det ett undantag, för då hade jag extra lång sovmorgon just på måndagar och hade dessutom sånglektion direkt på morgonen. Sjukt bra att få starta en eländig skoldag med sång, eller hur? Fast det är inte så dumt att få avsluta en eländig torsdag med sång heller, som jag får göra nu. Det är bara det att plugget hinner trötta ut mig totalt innan dess, så jag är helt slut när jag kommer till sången. Fast sången gör ändå så att jag stannar kvar i skolan hela torsdagen, oavsett om jag är helt orkeslös, för den vill jag ju inte missa. Jag blir ändå automatiskt lite piggare när jag får sjunga.

Ska nog prova att sjunga för mig själv varje morgon, så kanske jag blir piggare.

Ibland tar jag faktiskt mobilen med mig in på toaletten och lyssnar på musik, samtidigt som jag borstar tänderna. Det är lite uppiggande. En gång när jag hade en skitdag och inte alls ville uppleva dagen, tog jag med mig mobilen in på toan och lyssnade på "Fuck you". Jag kan inte säga att det sopade bort hopplöshetskänslan helt och hållet, men det kändes ändå som om jag fick ur mig lite av min ilska och trötthet på det sättet.

Men måndagar, de hatar, hatar, hatar jag mer än jag hatar någonting annat som har med skolan att göra!! Inte bara för att ämnena är tråkiga. Jag går dessutom oerhört länge. Jag orkar inte gå i skolan till halv fyra på eftermiddagen, det går bara inte. Om jag ska palla det, så måste Gabriel Alares eller någon annan snygg kändis komma och hålla mig sällskap. Då kan jag vara i plugget hela natten om det så behövs. Haha!