Mitt lyckoår

Vilket år! Vilket fantastiskt år det har varit! Mitt lyckoår, rent utsagt! Visserligen har jag varit sprutande ledsen och morrande arg också, men ändå. Jag kan inte minnas att jag någonsin haft så mycket tur som jag har haft år 2014!

Jag sammanfattar dem största lyckodagarna...

Den 21 februari fyllde jag 18 år. Jag blev myndig och det hade jag längtat efter ända sen jag fyllde 17. Men det var inte det som gjorde mig strålande lycklig, utan att Linus Svenning kom hem till mig. Helt otroligt!! Han kom, kramade mig, spelade och sjöng och allt var fantastiskt. Jag kunde först inte tro att det var han, men det var det! Jag fick sitta bredvid honom när han spelade några låtar för mig och alla andra gästerna på festen. Vilken lycka!!

 

Den 16 april fick jag träffa en av mina allra största idoler, Gabriel Alares. Han sjöng i Folkets Park och sen kom han och mötte upp mig och vi gick till ett annat rum, så att vi skulle kunna snacka med varandra. Jag var helt skakig av nervositet och alldeles överväldigad av glädje, för den killen hade jag velat träffa ända sen han var med i IDOL år 2013. Han visade sig vara lika underbar som jag föreställt mig. Vi pratade och skrattade en stund och sen tog vi några foton tillsammans. Efteråt var jag världens lyckligaste tjej och på natten sov jag absolut ingenting. Jag låg med bultande hjärta och ett brett leende på läpparna, medan en spelfilm i huvudet drog allt sammans om och om igen.

 

I somras var jag på läger en vecka och den 2 augusti hände det som jag aldrig hade kunnat eller vågat hoppats på, men som många andra säger att jag borde ha anat... JAG VANN EN TALANGJAKT!!! Jag sjöng min egen låt "Jag ska ej sakna dig" och fick ta emot guldmedaljen!! Jag blev så himla lycklig att jag nästan inte visste om jag skulle skratta eller gråta, visste knappt om jag drömde eller var vaken. Morgonen efter var min assistent tvungen att informera mig om att det faktiskt hade hänt och det var först då det på riktigt slog mig. Shit, jag hade faktiskt vunnit!!!

 

Den 22 augusti var det fest med Aktiva Tjejer och Aktiva Killar. Det blev disco och danstävling. Vem som ville fick vara med på danstävlingen, det var bara att säga till en av ledarna. Jag var först lite tveksam, för jag hade ju inte övat eller någonting, men här behövdes minsann ingen övning. Efter tävlingen ropade ledaren upp mig som vinnare och jag trodde knappt att det var sant. Jag hade vunnit danstävlingen också!! Helt galet!! Och jag som inte ens trodde att jag var så bra på att dansa. Det är jag tydligen, åtminstone bättre än dem andra som deltog i tävlingen!

 

Ibland kan jag fortfarande inte fatta att några av dem här sakerna har hänt mig. Speciellt att jag har träffat Gabriel känns helt överväldigande. Jag vill träffa honom igen, det vill jag verkligen! Det kanske jag kan göra nästa år.

Och att jag vann talangjakten med min egen låt är också otroligt! Visst, andra säger att de trodde att jag skulle vinna, men det trodde dem på andra liknande tävlingar också. Jag har varit med och uppträtt på två tidigare talangtävlingar på Furuboda och jag har inte lyckats vinna förrän år 2014!

 

Idag är det den 27 december, alltså nyårsafton om tre dagar. Jag är spänd och förväntansfull inför nästa år. Undrar om 2015 kommer att bli lika glädjefyllt som 2014. Hoppas det!