Om snart en vecka...

Jag sitter på mitt rum och har ingenting att göra. Idag har jag träffat en kompis, eller snarare en personal på hemvisten där jag gick förut. Vi hade verkligen kul, men nu har jag som sagt ingenting att göra. Jag försökte börja skriva på det tjugoandra kapitlet i boken, men sen tröttnade jag på det. Förresten är det jättesvårt att skriva om ett visst ämne. Det är inte så värst lätt att skriva om en alkoholiserad farsa, när man själv inte känner någon, allra minst sig själv, som har en.
Nu är det inte långt kvar tills jag flyttar in i min lägenhet i Kristianstad. Nästa fredag, den sjuttonde, är det dags! Jag längtar och längtar, men är samtidigt lite nervös. Jag menar, jag har ju aldrig bott hemifrån mer än en eller kanske två veckor. Fast jag känner några andra som bor där och de säger att det är skitbra, så det finns mer längtan än nervositet i mig.
Snart ska jag köpa mina sista prylar, t ex skrivbord och sådant. Jag tänkte göra det den här veckan, men tror inte att jag hinner. I så fall får jag snabba mig och göra det nästa vecka!