Firar min 26-årsdag

Nu tänker jag berätta om min födelsedag, som blev hur lyckad som helst. Ingenting gick fel. Eller, ok. Bortsett från att jag blev stressad som ett as när jag fixade det sista med tårtan, men det var då, det. Annars var hela dagen så gott som perfekt, från början till slut.

På morgonen kom Sigge och assistenten in med frukost på sängen. Rostad macka med stekt ägg, jordgubbar, espresso och en jättegod smoothie. På eftermiddagen åkte vi till 2 kockar här i Staffanstorp och åt födelsedagslunch. Dvs, jag och min assistent åkte. Sigge fick inte följa med, men han ska inte skylla på mig då det inte är jag som har bestämt att man inte får ha hundar där. Haha!

När vi kom hem tog jag en supersnabb vila. Försöker gå och lägga mig minst en gång om dagen nu, eftersom min rygg fortfarande inte är på topp. Jag orkar liksom inte sitta upp i för många timmar. När jag klivit upp började jag fixa med tårtan och kakorna, och det var banne mig inget lätt jobb. Jag hade redan bakat själva tårtbottnen och muffinsen, så det var bara dekorasionen kvar. Bara och bara, förresten. Det var som sagt inget lätt jobb. Jag ansträngde mig med smörkräm, sockerpasta, frosting och alla små detaljer. Först fick jag panik för att vi inte kunde hitta elvispen. Sen fick jag panik igen för att jag inte hade fattat att jag brukade använda en förlängningssladd och därför inte kunde begripa varför jag inte nådde skiten. Jag kämpade och kämpade. Stressade och panikade lite, men till slut var allt äntligen klart och jag kunde bege mig hem till mina föräldrar.

Kvällen blev superlyckad. Det kom många gäster och vi åt tacos tillsammans. Efter det högg vi in på min berömda tårta och cupcakes.

 
 

Alla blev helt chockade över att jag hade bakat allting helt själv. Jag är också rätt stolt över att jag lyckades göra det så fint och gott. Det såg så profsigt ut att det lika gärna hade kunnat komma från ett bageri. Och visst, jag planerar ju att öppna Simis caffé så det kommer ju bli en profsig verksamhet så småningom. Egentligen hade jag kunnat starta cafféet när som helst. Har ju redan blivit profs på att göra både snygga och goda bakverk, om jag får säga det själv. Jag hoppas att jag får jobb på ett caffé eller bageri. Det hade passat mig perfekt. Jag tror att jag hade stormtrivts med det.

Alla älskade kakorna och tårtan. Jag hade lagt mina cupcakes i små hus, så det såg ut som om hela kakfamiljen var hemma. Tomtebloss hade vi också. Det är ju mycket coolare än vanliga ljus. På tårtan hade jag skrivit: "Best of Mimmi Delux". Ovanpå mina cupcakes hade jag lagt lila blommor, som knastrade härligt i tänderna. Jag hade verkligen förberett allt i detalj och jag är så glad att resultatet blev så lyckat.

 
 

Jag fick fina presenter också. En värmeborste till håret, en till Google-högtalare som jag önskat mig, smycken, skönhetsprodukter, badsalt och ja, mycket mer. Och så fick jag Brady. Världens största scengångarkompis. En trogen kramnalle i sängen.

 
 

Nu taggar jag för fullt inför min otroligt efterlängtade fest om två veckor. Känner mig typ övertaggad. Ser så sjukt mycket fram emot en hel kväll tillsammans med mina underbara vänner. Musik, dricka, roligheter och mycket skratt. Har ju försökt ordna fester i flera år typ, men det har aldrig blivit av riktigt. Oftast har ingen kunnat komma. En efter en har tackat nej och till slut sitter man där med noll, (eller i bästa fall en) gäst. Det här måste vara första gången jag lyckas fixa ihop flera personer. Kanske för att jag var ute i väldigt god tid och planerade datumet extremt noggrant. Jag skickade ut inbjudningar redan i oktober. Det är jag glad för, för det innebär att vi sju-åtta tjejer äntligen kan få en hel kväll tillsammans!