Dikt: ÖPPNA SÅR

Öppna sår Såren som öppnade sig En gång i tiden Såren som aldrig har fått läka Aldrig slutat göra ont Aldrig blivit något annat Än spruckna sårskorpor Och infekterade ärr Varje gång de får En rejäl dos koksalt Öppnar de sig på nytt Svider, bultar och bränner Blöder ännu en gång Så känner jag När jag tänker på dig Minnena är fortfarande lika färska Saknaden är fortfarande lika djup Traumat förblir obearbetat Alla minnen När jag höll din hand Och sjöng för dig Försöker finna tröst Försöker se dig Som en vakande ängel En varsam fjäril Som torkar mina tårar Du är oförglömlig Så levande Fast ingen kan nå dig Ingen kan höra din röst Ändå finns du kvar Som ett inristat minne Ett oförglömligt namn Ett ljus i mörkret Det kommer aldrig blekna För trots alla år som gått Saknar jag dig än idag

Kommentera här: