EN VÄN FÖR LIVET

En vän för livet Vi hade kunnat bli Vänner för livet Blodssystrar Tvillingsjälar Två bästa vänner Som följer varandra Genom blod, svett, tårar och skratt Någon att ringa När livet känns svårt En axel att gråta mot Någon att skratta med Någon att dela allt med En självklar vän Som alltid står där Som en trofast klippa i vardagen Vad som än händer Ingen kan förstå Hur det kunde gå så fort Varför du hade så bråttom Att lämna livet bakom dig Ingen kan förstå hur det känns Att förlusten av dig Finns kvar hos mig Trots livet som passerat En barndomsvän som du Att följa genom livet Att känna varandra Innan och utantill Att veta allt om varandra Aldrig svika Aldrig bli ovänner Aldrig vika från varandras sida Med en vän som du genom livet Hade jag aldrig behövt vara ensam Du hade kunnat vara min trygghet En självklar stöttepelare Du skulle ställa upp för mig Och jag skulle ställa upp för dig Så ville jag Att det skulle bli Men du försvann Allt för tidigt Jag saknar dig

Kommentera här: