Skulle "Inte" vilja vara lika känd som Selena G!

Usch! Det verkar jobbigt att vara känd! I alla fall om man är sångare eller skådespelare. Tänk att aldrig få vara i fred, aldrig få ha något privat och alltid vara omringad av galna fans och papparazzis!
Man blir också tvingad att avslöja sina hemligheter och pinsamheter i tidningarna. Idag läste jag senaste numret av tjejtidningen Glitter där Selena Gomez avslöjar fem av sina "Innersta!" hemligheter. Alltså herregud! Det är ju skitmånga tjejer som läser "Glitter" och sångerskan måste låta alla oss få veta hennes hemligheter! Okej, några av de fattar inte jag varför dem var så otroligt hemliga, som att Selena är godisberoende och värdelös på bowling. De sakerna kanske var hemliga, men jag tror knappt på att de var "så" hemliga. Hon kanske trots allt inte sa sina allra innersta hemligheter. Det skulle i alla fall inte jag ha gjort! Själv är jag en sådan som gillar att läsa skvallertidningar, men ibland undrar jag hur kändisarna måste känna sig.

Man kan inte veta i förväg hur känd man kommer att bli.
Ashley Tisdale, Vanessa Hudgens, Zac efron och alla andra i "High school musical" gänget visste inte att det skulle bli så stort. Man kan hoppas och drömma, men man kan aldrig veta.
När jag var liten drömde jag att få spela in en egen skiva. Jag sa till och med till folk att jag skulle det, men när jag fick frågan hur det kom sig kunde jag bara svara:
"För att jag skriver egna låtar och har en egen inspelningsstudio hemma".
Som om det skulle löna sig. Visst, jag har en inspelningsstudio, men jag har aldrig fått ett skivkontrakt och kommer aldrig att få det heller. Men det här var när jag var a11-12 år, nu är jag 16 och begriper bättre.
Jag ville även bli skådespelerska när jag var liten. Få vara med i film och sådant. Jag gillar fortfarande att spela teater, men nöjer mig nog med att spela i tiaterpjäser. Jag hoppas verkligen på att komma med i teatergruppen på skolan på gymnasiet.
Men som sagt, man kan inte veta hur stor man kommer att bli, därför kan man inte heller be alla papparazzi-fotografer att aldrig jaga en så mycket. Britney Spears kan ju inte ens gå ut och köpa mjölk! Jag tror att det var det som orsakade hennes depression. Att vara megakänd och aldrig kunna gå ut är nog väldigt tuft. Nej, det är nog bättre att vara författare, för de är inte kända å samma sätt.
Men även om man inte är känd så kan man ändå spela in lite. Här är musikvideon som jag gjorde till min gammelmoster Gunhild som gick bort år 2011.

Kommentera här: