Fråga Mimmi

Jag har fått en idé. En idé till ett framtida jobb. Jag hade kunnat jobba på någon typ av frågespalt, eller en sorts Våga Fråga grej. Alltså, jag hade kunnat sitta och svara på personliga frågor som folk skickar in. Lite som den där "storasyrran" man läser om i tjejtidningarna. För jag har många gånger tänkt att jag gärna hade velat jobba på Våga Fråga i taltidningen Popcorn. Där svarar de på frågor som vi lyssnare skickar in anonymt. Problemet är att jag aldrig skulle kunna jobba precis där, eftersom Popcorn spelas in i Stockholm. Men det finns ju andra frågesidor. Det finns i vissa tidningar, på nätet, i radio. Ja, lite överallt. Jag tycker om att ge andra råd. Jag är en bra lyssnare och känner mig otroligt hedrad när folk anförtror sig till mig. Speciellt när det är någon jag inte känner som ändå väljer att be mig av alla människor om hjälp. Och jag kan säga att jag är betydligt bättre på att råda andra än mig själv. Oftast har jag väldigt kloka tips till andra, men inte när det handlar om att hjälpa mig själv. Jag har låg självkänsla, men jag kan ändå råda andra människor och tipsa dem om hur de ska tänka och göra. Det är när det kommer till mig som det absolut inte går. Kort sagt så är jag bättre på att engagera mig i andras problem än mina egna. Det är därför jag tänker att jag skulle kunna bli en bra "Storasyrra". En rådgivare för "Fråga Mimmi", typ. Tänk så kul det skulle vara. Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Det hade varit ett perfekt jobb för mig. Tycker det låter så himla kul att få göra något sådant. Ida Warg och hennes man Alex gör ju det ibland i sin podd. De läser upp en fråga som har kommit in från deras lyssnare, och sen svarar de på den. Hur coolt som helst. Kanske hade jag kunnat göra något liknande. Alltså, inte i en podd, men kanske på en tidning eller en frågesite.

Jag skulle i så fall vilja svara på mer personliga frågor. Sådana som rör relationer, psykisk ohälsa och allmänna problem. Det hade varit det mest intressanta. Jag gillar att hjälpa andra människor och komma med råd och stöd. Det hade faktiskt varit väldigt kul. Frågan är bara hur man hittar sådana grejer och får bli den som svarar. Jag får undersöka det. Hade som sagt kunnat bli ett både roligt och lärorikt jobb för mig. Fråga Mimmi, henne kan ni lita på!