Mimmi Delux

Tänkte göra lite reklam för mitt företag, MIMMI DELUX! Här kan du köpa grejer som jag tillverkar själv. Det kan vara allt från tvålar, skålar, kaffekoppar, krukor, halsband/armband, ljusstakar och hemgjorda ljus, prydnadssaker av olika slag och mycket, mycket mer. Du hittar helt enkelt det mesta du kan önska dig!
Till de flesta högtider och utvalda temadagar erbjuds rabatt. Funderar också på att starta Mimmis specialare, har bara inte riktigt bestämt vad det skulle vara för grejer och när det i så fall ska vara. Men, det enda som begränsar är fantasin, som man säger!
Det har stått stilla med mitt företag nu ett litet tag, men nu börjar det ta fart igen. Det är jag glad för. Älskar att sälja mina egentillverkade konstverk och andra prylar, det är det de är till för. Tvålarna är populära och även kopparna. Det är de jag har sålt som mest av hittills. Nu har jag dessutom börjat med spackelmålning. Det är otroligt intressant, givande och tillgängligt för alla, oavsett om man ser eller inte. Spackel är ju ett material som man kan känna på. Man kan alltså känna motivet med fingrarna. Det är jättebra, tycker jag. Då kan även helt blinda personer ta del av konsten. Jag har lagt upp två spackeltavlor till försäljning och ska fortsätta att träna upp det. Att måla med spackel är trots allt inte så lätt. Fast varför ska det vara enkelt? Det är bara kul med utmaningar, det tycker i alla fall jag.
Vid högtider och temadagar erbjuds som sagt rabatt och specialtillverkade prylar till just det. Det är alltid roligt att göra speciella grejer som passar till just den dagen. Jag måste erkänna att jag längtar till maj, då är det både teckenspråkets dag och mors dag. Sen den 6 juni är det alla vänners dag. Har en idé om att försöka göra lite vänskapsböcker till det. Och även andra grejer, såklart. I augusti är det internationella hunddagen. Då får Siggelito hjälpa mig att skapa lite konstverk. Jag har dessutom tvålformar i form av hundben, tassar osv. Jag kan alltså även tillverka specialanpassade tvålar till den dagen. Coolt va? Jag har många idéer och projekt på gång. Ett tag stod det också stilla, men nu bara flödar inspirationen. Jag ska utöka mina arbetsdagar till en dag extra. Just nu jobbar jag två dagar i veckan, men från och med efter påsk, (alltså nästa vecka), kommer det att bli tre dagar istället. Funderar på att utöka tiderna också. Anledningen till det är att jag nästan aldrig är färdig när alarmet ringer och arbetsdagen är slut, så jag måste ofta jobba över ändå.
Med allt detta sagt så vill jag uppmana er alla att besöka mimmideluxkonstverkstad på facebook. Se allt jag säljer och se om du hittar något som du vill köpa! I så fall finns det ingen anledning att vänta. Vissa av sakerna finns bara i ett exemplar, så vill du ha originalet är det först till kvarn som gäller! Annars kan jag alltid göra något liknande, men det blir aldrig exakt likadant. Därför är det lika bra att hojta till, direkt när du fastnar för något. Du kan både skriva i kommentarsfältet och skicka PM. Har även en Instagram till Mimmi Delux. Tyvärr fungerar den inte just nu, men ska försöka fixa det. Jag har en personlig Instagram, så tror bara det är att lägga in den andra i min telefon. Det ska funka på ett eller annat sätt i alla fall. Ni har väl inte missat att Mimmi Delux även har en egen YouTube? Kommer nya videos en gång i månaden. Ibland är de kopplade till en temadag, ibland inte. Hur som helst får ni gärna besöka kanalen, titta och lyssna. Videos kommer även upp på facebook-sidan, så om ni är med där så lär ni inte missa dem. https://www.youtube.com/watch?v=d2fooAhaNwM&t=9s https://www.youtube.com/watch?v=GZg_Prv9vJM&t=3s

Kommentera här: