Ett inre skrik

Förlåt, kära följare! Alltså, tusen gånger förlåt! Jag vet att jag har varit skitkass på att uppdatera bloggen. Jag har verkligen försökt. Har påbörjat flera inlägg, men aldrig blivit färdig. Det är så mycket som händer just nu. Så mycket att tänka på. Så mycket som kommer i vägen. Det är ingen ursäkt, bara ett sätt att försöka förklara. Och nej, jag har absolut inte tänkt sluta blogga. Snarare tvärtom. Från och med nu ska jag försöka bli bättre på att hålla mig uppdaterad här. Jag har nämligen lite saker på gång. Bra saker. Både för mig och för andra. Tyvärr kan jag inte avslöja mer just nu, så ni får nyfiket vänta tills det verkligen är igång. Men som sagt, jag lovar att bli bättre på att blogga oftare. Från och med nu är Mimmi Delux i farten! Det kan ni skriva upp.

Nu tänkte jag dela med mig av min allra senaste dikt. En dikt som jag skrev igår. Liksom allt annat jag skriver (och skapar med för den delen) är den helt och hållet basserad på verkliga händelser. Det är en djup dikt som säger otroligt mycket. Men samtidigt som det är en gripande och sorglig dikt, så säger den också att ingen är ensam. Syftet med denna dikt är att sprida budskapet att vi aldrig är ensamma. Det finns alltid någon som kan förstå, även om det inte alltid känns så. Och även om man inte kan förstå, så kan man åtminstone finnas där och visa sitt stöd. Vi är starka tillsammans! <3

 

Ett inre skrik

 

Skriket växer i mitt bröst

Ekar ensamt och ihåligt

Från mitt innersta väsen

Smular sönder hjärtat

Och trycker hål på lungorna

Gråten spränger sin väg uppåt

Från det allra innersta

Ångesten är hög

Och paniken är nära

Pulsen dånar i öronen

Blir till ett återhållet skrik

Vad ska man göra

När man inte känner sig trygg?

När man inte vet var man ska ta vägen

När man inte längre har någon kontroll

På vad som sker runt omkring

Jag är ständigt på min vakt

Livrädd

Bakbunden

Fången i mig själv

Instängd i mitt eget mörker

Jag vankar rastlöst

Från rum till rum

Utan att hitta någonstans

Att slå mig ner

För just nu

Har jag ingenstans att ta vägen

I mitt eget hem

Just nu

Är allt jag vill

Att lägga mig ner

Sluta ögonen

Och koppla bort från världen

Bara för en liten stund

Bara tills natten blir till dag

Och jag slipper vara rädd längre