PACKA!!

Packa, packa, packa!! Ja, här packas det för fullt. Det är imorgon jag drar på läger och allt måste med. Kläderna är redan nerpackade, men nu gäller det att tänka på andra grejer som smink, perfym, smycken mm mm.

Samtidigt övar jag som en galning till "Sikta mot stjärnorna", som är på söndag. Då får alla lägerdeltagare som vill ställa sig på scenen och sjunga, dansa, läsa upp en dikt eller något annat. Jag har redan bestämt vilken låt jag ska sjunga och nu övar jag som bara den. Jag har sex dagar på mig att träna, men det är bra att vara i tid.

 

Jag har alltid så himla höga krav på mig själv när jag ska uppträda, allt måste vara perfekt. Det spelar egentligen inte så stor roll om det bara är ett litet uppträde för släkten eller om det är för massor av okända människorna, allting måste stämma in i minsta detalj. Det är en av anledningarna till att jag alltid är nervös innan jag ska stå på scen, trots att jag har gjort det så många gånger tidigare.

När jag var liten vägrade jag erkänna att jag var nervös, men det var jag. En gång när jag skulle prata i mikrofon och presentera min familj så råkade jag byta namn på min bror och min hund. Sen sa jag att jag blev lite stressad och råkade säga fel.

Sast nu för tiden blir jag mest nervös om jag t ex ska sjunga på scen, inte om jag bara ska prata i mikrofon.

 

En annan sak, som också skulle ha gjort mig jävligt pirrig och nervös, är om jag hade fått träffa Ludvig Nilsson i AiluCrash. Jag hade förmodligen inte sovit på hela natten innan och jag hade varit helt hysterisk flera dagar efteråt. Hans röst skulle sjunka rakt in i mig, liksom hans blick. Jag har dessutom hört att han är en väldigt glad person, som alltid har nära till skratt och leende. IIIII!!! Blir helt stissig bara jag tänker på det!!! Hoppas, hoppas, hoppas att jag får träffa honom någon gång!!!

 

Idag fick jag intervjua min favoritförfattare, som är Katarina von Bredow. En reporter från taltidningen Popcorn ringde upp mig och Katarina och spelade in vårt samtal. Det var jättekul att prata med henne! Hon är så snäll och trevlig och jag hade så många frågor. Hon berättade väldigt mycket om sitt skrivande och det var så intressant att lyssna på, så jag ville knappt lägga på :) Det var som sagt ett jättetrevligt och roligt samtal, verkligen!

 

Nu ska jag gå och duscha innan jag kryper i säng. Ta hand om er allihopa!

Kommentera här: