Ett boktips

Hej alla glada!

Idag läste jag ut en sjukt bra bok, som jag skulle vilja tipsa er andra om. Den heter "Jag är ju så jävla easy going" och är skriven av Jenny Jägerfäld.

Boken handlar om en tjej som heter Johanna. Hon har det jobbigt hemma, för båda hennes föräldrar är sjukskrivna och pappan är deprimerad. Han sitter bara framför teven hela dagarna och har nästan slutat prata. Det här leder till att familjen har väldigt dålig ekonomi.

Samtidigt som Johanna plågas av det som händer hemma, är hon även väldigt intresserad av en tjej. En livsfarlig kille på skolan hotar Johanna och plötsligt hamnar hennes liv i hans händer...

 

Det är en väldigt stark, gripande och även rolig roman. Jag gillar författarens sätt att skriva. Hon blandar humor med tragiska händelser och hennes språk är starkt och roligt. Mitt i alltihop kan läsaren börja fnissa åt ett roligt ord eller uttryck, fast själva händelsen inte är särskilt komisk. Ja, sådana författare gillar jag och en sådan författare vill jag också bli.

Därför vill jag gärna rekommendera den här boken. Är inte titeln ganska rolig också? "Jag är ju så jävla easy going". :)

Kommentera här: