Välkommen till världen, 2017!

Nu, äntligen och till slut, har det nya året börjat. Nya tider, nya utmaningar och nya tag och krafter väntar. Som jag har längtat!

I år firade jag nyår här hemma, tillsammans med min mormor, morfar och morbror. Det var jättemysigt! Vi åt god mat, ännu godare efterrätt och skålade med dricka. Klockan tolv satt vi inne i mitt rum och kollade på raketerna genom fönstret. Jag vill aldrig gå ut när de smäller. Jag har försökt ett par gånger, men smällarna låter så högt, att det gör ont i kroppen. Fast de är vackra att titta på, därför brukar jag sitta vid ett fönster där jag ser dem bra. De brukar synas bäst från fönstret i mitt rum. Jag hade släckt alla lampor, så att fyrverkerierna var det enda som lyste upp rummet. Jag stängde till och med av datorskärmen, för att det skulle bli ännu mysigare. Sen satt vi där, jag, mormor, morfar och morbror, och skålade, tittade på dem fina raketerna och blåste i våra nyårstutor.

Mina föräldrar tittade också in och önskade oss gott nytt år. De var på nyårsfest hos grannarna under resten av kvällen. De hade redan sagt att de skulle komma in vid tolv-slaget. Slutligen blev jag otålig och började skriva ett sms till min mamma, där jag frågade om de tänkte komma över eller inte, fast de kom innan jag hann skriva färdigt. Så är det med mitt tålamod. Det är inte mycket att skryta med.

Nu är det efterlängtade året äntligen här! Mitt lyckoår! I och för sig så brukar jag säga varje nyårsafton att det nya året ska bli min lycka, men den här gången är det annorlunda. Jag kan inte förklara riktigt, men jag känner på mig att 2017 ska bli MITT år!

Under 2016 har jag:

Tagit studenten.

Framfört min egen låt på scen och skickat den till personen som den handlar om.

Skaffat jobb.

Köpt lägenhet.

Skickat in ännu en ny bok till taltidningen Popcorn, samt skrivit en helt ny bok.

Börjat på Mogård och träffat många fina vänner där.

Fått superbra assistenter.

Under 2017 ska jag:

Bli mer positiv och sluta tolka hela världen utifrån mig själv. Alltså, fråga om sådant som jag vill veta, istället för att gissa mig till det och gissa vad personen ska tänka om mig.

Få starkare självkänsla

Flytta hemifrån, (om allting blir som planerat).

Träna upp både kroppen och själen.

Bara fokusera på sådant som får mig att må bra.

Skriva en ny bok.

Börja på en matlagningskurs, som jag har bokat in mig på. Bra timing nu när jag snart ska flytta hemifrån och laga min mat själv!

Komma längre med mitt jobb på Funkarredaktionen.

Skaffa fler kompisar.

Nu är jag beredd att uppfylla mina mål!!!

 
 
1 Anonym:

skriven

Hoppas du får ett riktigt bra år 2017😊 Du har massor att se framemot 👍
Kram faster

Kommentera här: